گلوبال تایمز: آمریکا روسیه را فریب داد اما عذرخواهی نکرد

© REUTERS / Maxim Shemetovپرچم آمریکا و روسیه
پرچم آمریکا و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
یک نشریه‌ چینی در مقاله ای نوشت؛ آمریکا وعده عدم گسترش ناتو را زیر پا گذاشت و از روی غرور از روسیه عذرخواهی نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه گلوبال تایمز در مقاله‌ ای نوشت؛ ایالات متحده وعده های داده شده به روسیه پس از پایان جنگ سرد مبنی بر عدم گسترش ناتو را نقض کرد ولی با این حال لازم ندانست که عذرخواهی کند.
نویسنده این مقاله معتقد است که واشنگتن و متحدانش فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و بلوک سوسیالیستی را به عنوان پیروزی خود و آغاز نظم جهانی جدیدی که در آن شروع به تسلط خواهند کرد، تلقی کردند. فرانسیس فوکویاما، کارشناس علوم سیاسی از آمریکا، این رویدادها را "پایان تاریخ" نامید.
در ادامه این مقاله آمده است؛ به دنبال همه اتفاقات، آمریکا تعهدات خود را به روسیه پس از فروپاشی شوروی مبنی بر عدم گسترش ناتو زیر پا گذاشت.
به نقل از این روزنامه نگار، تلاش های ناتو و اتحادیه اروپا برای تجاوز به حوزه های نفوذ روسیه باعث ایجاد وضعیت درگیری بین طرفین شد.
در ادامه گزارش اشاره شده که آمریکا با تقویت نقش ناتو، اروپا را محکم‌تر به ارابه خود می‌بندد. آمریکا با مسلط کردن موقعیت خود، اروپا را دچار تشدید بحران و جانبداری از یکی از طرفین جنگ می‌کند. هدف نهایی آمریکا این است که اروپا را دائماً تحت کنترل خود داشته باشد.
وی می‌نویسد: این یک ویژگی منطقی نظریه روابط بین الملل است، همانطور که محقق برجسته "جان میرشایمر" بار ها ​​تکرار می کند که آنها می خواهند یک کشور را به دام بیاندازند و آن را با یک اتحاد نظامی متخاصم محاصره کنند، که مسیر مستقیم درگیری است.
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
پیش بینی بلومبرگ از سود بی سابقه روسیه در شرایط تحریم
در ادامه می افزاید: اکنون غرب باید بابت این موضوع عذرخواهی نمی کند، زیرا معتقد است طبق منطق "پایان تاریخ" این کار را انجام دهد.
این روزنامه نگار خاطرنشان کرد که گسترش غرب باعث تحریک حوادث " یورومیدان" در کی‌یف شد و موجی از ناسیونالیسم ضد روسی را ایجاد کرد که آغاز یک مبارزه ژئوپلیتیکی برای آینده اوکراین شد.
نویسنده در پایان گفت: ایالات متحده و متحدانش، در غرور خود، از مصالحه امتناع کردند و یک واکنش زنجیره‌ای از وقایع منتهی به حوادث امروز را به راه انداختند.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала