گزارش و تحلیل

فاکس نیوز(ایالات متحده): دموکرات ها از بحران انرژی سود زیادی می برند

© Sputnik / Stringerفاکس نیوز(ایالات متحده): دموکرات ها از بحران انرژی سود زیادی می برند
فاکس نیوز(ایالات متحده): دموکرات ها از بحران انرژی سود زیادی می برند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
حزب حاکم آمریکا بی شرمانه از مصیبت های مردم عادی کشور خود سود می برد.
اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز می نویسد: تقریباً همه در آمریکا به شدت نگران آنچه اکنون برای مردم عادی اوکراین می‌گذرد، هستند. هر فرد همیشه با چنین تراژدی همدردی می کند، مهم نیست کجا اتفاق می افتد.
از سوی دیگر، کمی عجیب است که بحران در یکی از کشورهای دوردست اروپای شرقی ناگهان به بزرگترین رویداد آمریکا تبدیل شد. به خصوص با توجه به هر کاری که بایدن در واکنش به عملیات ویژه روسیه انجام می دهد.
بایدن مدام می‌گوید که تحریم‌های انرژی او پوتین را شکست خواهد داد، اما واضح است که اینطور نیست. کجاست نابودی اقتصاد روسیه، کجا اجبار برای خروج ارتش روسیه از اوکراین؟ پوتین خوب است و روبل از آغاز عملیات ویژه روسیه تقریباً به طور کامل بهبود یافته است. اما در ایالات متحده به دلیل این تحریم ها، مردم بیشتر و بیشتر برای بنزین خود هزینه می کنند.
بنابراین بایدن به پوتین آسیب نمی رساند، بلکه به شهروندان آمریکایی آسیب می رساند. از چه طریقی؟ هیچ چیز جامعه را سریعتر از یک درگیری نظامی تغییر نمی دهد، حتی در کشوری دیگر. اگر قصد دارید جامعه را اصلاح کنید، به یک بحران بزرگ نیاز دارید. روند دموکراتیک کمکی نخواهد کرد، زیرا رای دهندگان بهبودهای تدریجی را ترجیح می دهند. اگر به مردم حق انتخاب نحوه رساندن انرژی به خودروها، خانه ها و مشاغل خود را می دادید، تعداد کمی توربین های بادی را انتخاب می کردند. مردم سعی خواهند کرد به نفت و گاز بسنده کنند.
پیش بینی ورشکستگی در آمریکا بخاطر بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
پیش بینی ورشکستگی در آمریکا بخاطر بایدن
با استفاده از جنگ هایی که در سراسر جهان در جریان است، کمبود انرژی در کشور خود را اعلام می کنید و سوخت های فسیلی را در دسترس افراد عادی قرار نمی دهید. به این ترتیب، شما می توانید یک "معامله جدید سبز" را که هرگز از کنگره عبور نمی کند، پیش ببرید. من نمی خواهم فکر کنم که دولت ایالات متحده عمداً رنج میلیون ها غیرنظامی اوکراینی را تشدید می کند تا فقط شبکه برق آمریکا را در اختیار بگیرد. اما به نظر می رسد این دقیقاً همان چیزی است که در حال حاضر اتفاق می افتد.
امروزه، 80 درصد کل برق مورد استفاده در ایالات متحده برای همه مقاصد، تنها از سه منبع تولید می شود - گاز طبیعی، زغال سنگ و انرژی هسته ای. دولت بایدن متعهد شده است که از خدمات هر سه مورد خلاص شود. جو بایدن در جریان کارزار اخیر انتخاباتی گفت که دیگر نیروگاهی با سوخت زغال سنگ وجود نخواهد داشت، برق خانه ها، شهرها و خودروهای الکتریکی آمریکایی از پمپ های حرارتی و پنل های خورشیدی تامین می شود.
این هم شد کار! شما فقط باید برق خانه خود را با برق از پنل های خورشیدی تامین کنید. اما این پنل های خورشیدی از کجا می آیند؟ مثل همیشه از چین خواهند آمد. چینی ها بیش از 80 درصد پنل های خورشیدی جهان را تولید می کنند.
یعنی اگر آمریکا به چینی ها توهین کند دیگر برق نخواهد دید. این یک ریسک بزرگ است، اما بایدن می گوید ارزشش را دارد که خود را کاملاً به کشوری وابسته کنید که به دنبال بیرون راندن ایالات متحده از صحنه جهانی است.
در کالیفرنیای جنوبی، قیمت بنزین در بسیاری از پمپ بنزین ها بیش از 7 دلار بابت هر گالن است. به زودی مقامات می گویند که همیشه همین طور بوده است. اما در سال 2018، میانگین قیمت هر گالن بنزین در کالیفرنیا، گران ترین ایالت این کشور، 3.60 دلار بابت هر گالن بود. حالا دو برابر. آیا این ربطی به وعده رئیس جمهور فعلی مبنی بر "برای همیشه رهایی از سوخت فسیلی" دارد؟ یا شاید پوتین همه این کارها را انجام داد؟
آلمان: امتناع از گاز روسیه عواقب جدی تری برای اروپا دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
آلمان: امتناع از گاز روسیه عواقب جدی تری برای اروپا دارد
به مردم گفته شد که پوتین مقصر همه چیز است. می دانید، این ارتباط بین تحریم ها علیه انرژی روسیه و قیمت بنزین در ایالات متحده است. اما مهم نیست که آنها چه می گویند، این چیزی است بسیار بیشتر از یک واکنش صرف به بحران اوکراین است.
در فوریه 2021، یک سال پس از شروع همه‌گیری ویروس کرونا و یک ماه پس از کناره‌گیری دونالد ترامپ از قدرت، میانگین قیمت بنزین ایالات متحده حدود 2.50 دلار در هر گالن بود. چند ماه قبل از شروع عملیات ویژه روسیه، میانگین قیمت هر گالن در حال حاضر 3.39 دلار بود. پس نه، پوتین این کار را انجام نداده است. پوتین، اتفاقا، خود را تحریم نکرد.
تورم انرژی نتیجه مستقیم و عمدی سیاست کاخ سفید است. هدف کلی این سیاست این است که قیمت سوخت های فسیلی به سطح غیر قابل قبول رسانده شده و سپس آنها با "انرژی سبز" جدیدی جایگزین شود که به دلیل نبود انتخاب دیگری باید مورد استفاده قرار گیرد.
و مقامات این را در واقع با صدای بلند می گویند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آشکارا گفت که نفت ارزان ارزش سرمایه‌گذاری خانواده‌اش در انرژی‌های تجدیدپذیر را کاهش دهد. اوه، متاسفم، منظور او این نبود. منظور او این بود که نفت ارزان سیاره را نابود می کند.
و این را مردمی می گویند که جز از باغ های دیوارکشی خود بیرون نمی روند و چیزی از محیط زیست نمی دانند و قیمت بنزین را بالا می برند تا خانواده های خود را ثروتمندتر کنند، عذر می خاهم به نام حفاظت از محیط زیست. این خانم با دارایی های عظیم در سراسر کشور که به داشتن یک یخچال 30 هزار دلاری افتخار می کند، می گوید برای سلامتی کره زمین فقیر بمانید.
بنابراین، البته، چین از این سود می برد. اما اهداکنندگان به دولت بایدن نیز سود می برند. به عنوان مثال، جنیفر گرانهولم قبل از اینکه وزیر انرژی شود، میلیون‌ها سهام در شرکت‌های به اصطلاح انرژی پاک داشت و پس از روی کار آمدن، آن سهام را نفروخت. این فقط تضاد منافع نیست، جرم است. اما دولت بایدن اهمیتی نمی دهد: با نجات کره زمین، اهداکنندگان خود را ثروتمند کنید.
معلوم می شود که همه اینها یک کلاهبرداری سرمایه گذاری است. اکنون، پس از بحران انرژی دست ‌ساخته که توسط جو بایدن و تحریم‌های او برانگیخته شد، منابع انرژی تجدیدپذیر به یک بازار کاملاً پرسود تبدیل شده‌اند. آنها می خواهند آمریکایی ها را مجبور کنند که به سرمایه گذاری افرادی مانند جنیفر گرانهولم یارانه بدهند. وهیچ بحرانی در دهه گذشته به آنها پوششی بهتر از درگیری مسلحانه در اوکراین کشور وابسته ایالات متحده نداده است که جنیفر گرانهولم حتی نمی تواند آن را روی نقشه پیدا کند. دلیل متمرکز شدن دموکرات‌ها بر اوکراین این است که آنها باید خط مشی جدید سبز خود را به آمریکایی‌ها تحمیل کنند، چه مردم آن را بخواهند و چه نخواهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала