گزارش و تحلیل

دست های درسایه آمریکایی که جهان را به خطر انداخته اند

© Sputnik / Vladimir Astapkovichدست های درسایه آمریکایی که جهان را به خطر انداخته اند
دست های درسایه آمریکایی که جهان را به خطر انداخته اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
روز گذشته در قزاقستان اعلام شد که طرح ترور آقای توکایف که توسط عوامل خارجی تدارک دیده شده خنثی شد.
این خبر فقط چند روز بعد از انتشار خبر طرح ترور نخست وزیر پاکستان و سرنگونی دولت وی منتشر شده.
انتشار این اخبار ما را به یاد جریان کودتای 28 مرداد و سرنگونی مصدق در ایران می اندازد.
البته ده ها عملیات دیگر تروریستی درجای جای جهان رخ داده که همه اش تحت نظر مجامع اطلاعاتی آمریکا انجام شده و مستقیما روسای جمهوری آمریکا دستور ترور مقامات و رهبران دیگر کشورهای جهان را صادر کرده اند.
نمونه بارز اش هم ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی در خاک کشور ثالث یعنی عراق می باشد.
اخیرا چند بار هم در اوکراین از نجات زلنسکی از عملیات ترور صحبت شد که خوب بسیاری آن را ساختگی دانستند ولی به نظر می رسد حتی شاید آمریکایی ها قصد جان یار خود را نیز داشته باشند.
برای آمریکایی ها مهم نیست که طرف ترور شده دوست و یا دشمن آنها باشد، مهم این است که اهداف آنها محقق گردد.
بدیهی است در شرایط موجود در صورتی که زلنسکی ترور شود همه انگشت های اتهام به سمت روسیه نشانه خواهد رفت، در حالی که اگر روسیه سر زلنسکی را می خواست قطعا شرایط کشتن وی برای نیروهای ارتش روسیه در حین انجام عملیات ویژه محقق بود و نیاز نداشتند فرد و یا افرادی را برای ترور وی ارسال کنند بلکه با یک گلوله باران و یا موشک باران ساده نقطه ای که زلنسکی در آن پنهان شده بود را می توانستند هدف قرار دهند و وی را بکشند.
آنچه را که بسیاری متوجه نیستند این است که روسیه از همان ابتدا هم تصمیم نداشت اوکراین را تصرف کند و از همان ابتدا اعلام کرد که یک عملیات ویژه برای تامین امنیت ملی خود راه انداخته، وگر نه قطعا روند عملیات به شکل دیگری می بود.
قطعا هم برای محقق نمودن این هدف، یعنی موفقیت عملیات ویژه روسیه نیاز دارد که با طرفی در مقابل اوکراینی گفتگو ومذاکره کند که اگر توافقی با آن طرف امضا شد از طرف جامعه جهانی مورد قبول باشد.
بدیهی است در صورتی که زلنسکی کشته شود و امکان برگزاری انتخابات در اوکراین وجود نداشته باشد آنوقت این هدف هم محقق نخواهد شد.
پس می توان گفت منافع روسیه در زنده ماندن زلنسکی بسیار زیاد است و در مقابل مرده زلنسکی بیشتر به نفع آمریکا خواهد بود.
به همین دلیل هم می توان گفت امروزه و با توجه به اینکه دولت اوکراین بحث رسیدن به توافق با روسیه بر سر بی طرفی این کشور را پذیرفته و ظاهرا گفتگوها به آن سمت می رود هیچ بعید نیست آمریکایی ها طرحی برای ترور زلنسکی را اجرا کنند وبخواهند آن را گردن روسیه بیاندازند.
به هر حال فراموش نکنید که پاکستان هم رسما یک کشور متحد با آمریکا به حساب می آید ولی آمریکایی ها تصمیم گرفتند که نخست وزیر این کشور را ترور کنند چون حاضر نشد زیر بار حرف زور آنها در تحریم روسیه برود و منافع پاکستان را در اولویت قرار داد، دقیقا بر عکس بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی و غربی که منافع کشورهای خود را زیر پا گذاشتند و دستورات آمریکا را اجرا کردند.
حتی برخی کارشناسان باور دارند شاه ایران توسط آمریکایی ها مسموم شد و در نهایت با گزارش پزشکی ساختگی مبنی بر اینکه از سرطان رنج می برد زیر خاک رفت، چرا که پس از انقلاب اسلامی در ایران وی دیگر به درد آنها نمی خورد و بیشتر به باری بر دوش آنها تبدیل شده بود.
کار مجامع اطلاعاتی آمریکا وسیاستمداران پشت پرده حاکم بر این کشور حتی از ترور شهروندان کشورهای دیگر بسیار فراتر رفته و در برهه هایی می بینیم که اقدام به ترور شهروندان خود و یا حتی روسای جمهوری و مقامات سیاسی خود برای محقق کردن اهداف کلی می نمایند.
به عنوان مثال می گویم، آیا عجیب نیست که هنوز تکلیف تحقیقات عملیات ترور کندی معلوم نیست؟
یا اینکه بحث ماجرای 11 سپتامبر و همکاری مجامع اطلاعاتی آمریکا با القاعده در اجرای این عملیات هنوز مورد سوال است.
یا حتی نکته ای که برای همه مورد ابهام است این می باشد چگونه شد جریان رابطه کلینتون و مونیکا زلنسکی به یکباره فاش شد و چطور شد که فیلم های داخل اتاق خواب ویژه رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید به دست رسانه ها رسید؟
مگر قرار نیست که دفتر رئیس جمهوری آمریکا امن ترین جای جهان برای او باشد و آن هم اتاق خواب پشتی دفتر او؟
اصلا بحث خیانت و ... به کنار آیا کسی تا به حال سوال کرده که چه کسی آنقدر قدرت داشته که از اتاق خواب رئیس جمهوری مستقر آمریکا فیلم بگیرد؟
یا اینکه چطور است که مثلا روسای جمهوری ای با این شرایط مواجه می شوند که در جریان فلسطین و اسرائیل طرف اسرائیل را نمی گیرند (البته آنها طرف فلسطین را نیز نمی گیرند)؟
یا اینکه آیا خانم مونیکا لوینسکی یهودی تبار بدون هیچ تشریفاتی توانسته به رئیس جمهوری آمریکا برسد و با او رابطه برقرار کند ورئیس جمهوری ای را که اصرار بر پذیرش راه حل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی را داشت وادار کردند از اصرار خود عقب نشینی کند یا فیلم های رابطه جنسی اش با آن خانم را منتشر کنند؟
یا اینکه کلا رابطه فامیلی خانم مونیکا لوینسکی و ولودومیر زلنسکی چیست؟
آیا هر دو وابسته به یک تیم هستند؟
یا اینکه چرا مثلا در جریان عملیات 11 سپتامر حتی یک یهودی در برج های دوقلو حضور نداشت، در حالی که حدود 3000 یهودی در برج های دوقلو کار می کردند؟
برخی باور دارند از قبل به آنها اطلاع داده شده بود که آن روز سر کار نروند؟
یا ...
آیا می توان تصور کرد که مثلا تشکیلاتی مانند داعش، که بنا بر تئوری ها یک تشکیلات بسیار عقب افتاده باید به حساب بیاید، "همینجوری" چندین کارگردان و فیلمبردار و تدوینگر زبده پیدا کند و فیلمهایی در سطح هالویود بسازد و در اینترنت منتشر کند درحالی که امروزه بسیاری از کشورها در انتشار محتوای صحیح و حقیقی مطالب به دلیل سانسور شدید غرب مانده اند؟
حال بماند که به زودی احتمالا روسیه اطلاعاتی را که در اوکراین از مراکز تولید تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی و کشتار جمعی آمریکایی پیدا کرده منتشر خواهد کرد و به احتمال زیاد حتی ممکن است معلوم شود بسیاری از مقامات آمریکایی و یا مرتبط با آن مقامات مثل پسر آقای بایدن در تولید تسلیحات کشتار جمعی مانند کرونا دخیل بوده اند و ملیون ها انسان بر اثر تولید این تسلیحات توسط کارخانه های مرگ آمریکایی جانشان را از دست داده اند.
مخصوصا که معلوم شده این تسلیحات بیولوژیک برای کشتار افرادی که از ژن خاصی بوده اند طراحی شده، یعنی ادامه همان کارهایی که هیتلر نازی زمانی انجام می داد.
در پایان باید گفت آنچه بدیهی است این می باشد که اگر رهبران جهان با هم بر علیه این اعمال آمریکا متحد نشوند و راه حلی برای مجازات مقامات آمریکایی به دلیل این جنایت هایشان بر علیه بشریت پیدا نکنند قطعا همه آنها در نوبت عملیات ترور آمریکایی خواهند بود حتی اگر تصور می کنند که دوست و یا متحد آمریکا هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала