وزیر دارایی هند: به خرید نفت از روسیه ادامه می دهیم

© Photo / IRNA"نیرمالا سیتارامان" وزیر دارایی هند
نیرمالا سیتارامان وزیر دارایی هند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
"نیرمالا سیتارامان" وزیر دارایی هند اعلام کرد که کشورش در راستای حفظ منافع خود به خرید نفت روسیه ادامه خواهد داد حتی اگر فشارها برای منزوی کردن کرملین افزایش یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیتارامان روز جمعه در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: ما شروع به خرید کرده‌ایم، فکر می‌کنم عرضه سه تا چهار روز است و این ادامه خواهد داشت.
وزیر دارایی هند در ادامه افزود: منافع کلی هند همان چیزی است که در نظر گرفته می شود.
به نوشته بلومبرگ، پالایشگاه‌های دولتی هند از زمان آغاز جنگ در اوکراین، خرید نفت روسیه را که خریداران اروپایی از آن دوری می‌کنند،دو برابر کرده‌ است.
"هاردیپ سینگ پوری" وزیر نفت هند هفته گذشته گفت که این کشورش قراردادی برای تامین نفت خام روسیه با تحویل در سه تا چهار ماه آینده منعقد کرده است.
به ادعای رسانه بلومبرگ، روسیه نفت بیشتری را با تخفیف 35 دلار در هر بشکه در قیمت های قبل از آغاز جنگ با اواکراین به هند پیشنهاد می کند.
وزیر دارایی هند در پاسخ به این ادعا گفت: من امنیت انرژی خود را در اولویت قرار می دهم، اگر سوخت با تخفیف موجود است چرا نباید آن را بخرم؟
نوسانات شدید قیمت نفت در جهان پس از بسته شدن کانال سوئز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
کاهش قیمت نفت در آستانه دیدار کشورهای مصرف کننده
سخنان وزیر دارایی هند در حالی بیان می شود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای دیداری ۲ روزه، پنج شنبه وارد دهلی نو شد و همچنین قرار است با نارندا مودی نخست وزیر هند دیدار کند.
دیدار لاوروف از روسیه در شرایطی انجام می شود که پایتخت های غربی منتقد سکوت دهلی نو در قبال جنگ اوکراین و خرید نفت ارزان از مسکو هستند.
سرگئی لاوروف در دیدار با همتای هندی خود سوبرامانیام جایشانکار خاطرنشان کرد: این روزها همتایان غربی ما می خواهند همه مسائل بین المللی را به بحران اوکراین تقلیل دهند اما در مقابل، هند تمامی جوانب جنگ اوکراین را در موضع گیری ها در نظر گرفته و یک طرفه قضاوت نکرده است.
هند خواستار آتش بس فوری در اوکراین شده اما به همه قطعنامه های شورای امنیت برای محکوم کردن روسیه رای ممتنع داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала