دادستان کل ایران برخورد با روزه‌خواری در ملاء‌ عام را خواستار شد

© IRNAحجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
دادستان کل ایران در نامه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی کشور بر ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان تاکید کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در خصوص عدم روزه خواری در ملاء عام و برخورد با حرمت شکنان شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام منتظری در نامه‌ای خطاب به سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت حفظ حرمت این ماه بزرگ تاکید کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در خصوص عدم روزه خواری در ملاء عام و برخورد با حرمت شکنان شد.
بیشترین و کمترین زمان روزه داری در کدام شهرهای جهان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
جشنواره خرید اسلامی و نمایش "مد محجوب" به مناسبت ماه رمضان در لندن +ویدئو، عکس
در نامه دادستان کل ایران چنین آمده است:
"با توجه به وظایف مصرحه در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی و تکالیف مقرر در آئین دادرسی کیفری و لزوم اهتمام بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حفظ شعائر دینی، موارد ذیل جهت اطلاع و ابلاغ به مبادی ذیربط و عنداللزوم اقدام لازم اعلام می‌شود:
روزه (خودداری عمدی از غذا خوردن) در اسلام عبادتی است که انسان برای انجام فرمان خدا از اذان صبح تا اذان مغرب تمام روزهای ماه رمضان از چیزهایی که روزه را باطل می‌کند خودداری نماید. در این دین، بیماران، افراد دارای ضعف که روزه برای آن‌ها ضرر داشته باشد، و همچنین با شرایطی خاص زنان باردار، کهنسالان و مسافرین از گرفتن روزه معاف هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала