آیا واشنگتن از حمله هوایی اوکراین به بلگورود روسیه مطلع بود؟

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ جالب زاخارووا به سخنان ژنرال آلمانی ناتو علیه روسیه
پاسخ جالب زاخارووا به سخنان ژنرال آلمانی ناتو علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
زاخارووا: ایالات متحده شش ساعت قبل از حمله نیروی هوایی اوکراین به تأسیسات در بلگورود، از شهروندان خود خواسته بود روسیه و اوکراین را ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعتراف کرد که ایالات متحده از برنامه های نیروهای مسلح اوکراین برای ضربه زدن به تأسیسات در بلگورود اطلاع داشت.
این دیپلمات در کانال تلگرامی خود یادآوری کرد که ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی یک جلسه توجیهی از شهروندان آمریکا خواسته بود "روسیه و اوکراین را ترک کنند".
شش ساعت بعد در روز 1 آوریل، دو بالگرد " می-24"، Mi-24 اوکراین از مرز روسیه عبور کردند و به اهدافی در بلگورود حمله کردند. زاخارووا پرسید: «واشنگتن می دانست؟»
صبح روز اول آوریل، دو بالگرد نیروی هوایی اوکراین به یک انبار نفت در بلگورود روسیه حمله هوایی کردند. در نتیجه هشت مخزن سوخت آتش گرفت.
گارد ملی روسیه تروریست ها را پشت دیوار خواهد دید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
نیروهای روسیه از یک اقدام تروریستی در حومه کی یف جلوگیری کردند
رئیس کمیته تحقیقات روسیه الکساندر باستریکین دستور داد تا شرایط حمله هوایی اوکراین را بررسی کند.
گفتنی است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала