فرصت طلایی تحصیل پزشکی در ترکیه

© Depositphotos.com / Spotmatikphotoهشدار دانشمندان درباره خطر شیوع بیماری واگیر جدید در جهان
هشدار دانشمندان درباره خطر شیوع بیماری واگیر جدید در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
پزشک بودن یکی از حرفه ای ترین، محترم ترین و شرافتمندانه ترین مشاغلی است که در سراسر جهان وجود دارد. به نوعی آنها می توانند قهرمانان، الگوهای ما و نجات دهندگان ما باشند زیرا معمولا پزشکان هستند که جان ما را نجات می دهند و بیماری های ما را درمان می کنند.
با این اوصاف داشتن شغلی که از جان افراد مراقبت می کند و بدن آنها را حفظ می کند را نباید سهل انگاری کرد و باید با دقت مورد مطالعه و تمرین قرار گیرد تا بر مهارت های کاربرد عملی و دانش برای تشخیص نوع بیماری تسلط یابند.به همین دلیل است که آموزش خوب و باکیفیت برای دانش‌آموزان بین‌المللی یا محلی که مسیر پزشکی را انتخاب نموده‌ و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، بسیار حائز اهمیت است.
قبل از اینکه این دانشجویان مشتاق پزشکی مدرک پزشکی خود را دریافت کنند، سال‌های بیشتری از تحصیل را بایستی نسبت به سایر مشاغل سپری نمایند. دوره تحصیل پزشکان به نوعی با اخذ مدرک پزشکی به پایان نمی رسد. در عوض، برای بهبود حوزه پزشکی این مسیر مستمر و پایان ناپذیر است. در این مقاله به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که هنگام تحصیل پزشکی در ترکیه باید در نظر بگیرید.
آیا تحصیل پزشکی در ترکیه موقعیت خوبی است؟
البته که جواب این سوال بله است. اگر می خواهید در رشته پزشکی تحصیل کنید، کشورهای زیادی وجود دارد که باید وارد آن شوید. برخی تخصص‌های خود را دارند، برخی به تعداد پزشکان تربیت شده و برخی به داشتن بهترین امکانات و تجهیزات برای تحصیل معروف هستند.
تحصیل پزشکی در ترکیه یکی از فرصت‌های استثنایی برای دانشجویانی بین المللی است که به دنبال راهی برای تحصیل در خارج از کشور هستند. این دانشجویان با تحصیل در ترکیه می‌توانند تمام اهداف خود را تحقق بخشند.
از لحاظ فناوری پیشرفته در پزشکی و بودجه برای تحقیقات پزشکی، ترکیه از هیچ کشوری عقب نیست. کشور ترکیه منابع و امکانات لازم برای تبدیل شدن به کشوری پیشرو در زمینه پزشکی را دارد. بنابراین اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید که قصد تحصیل در ترکیه را دارید، در اینجا نکات و اطلاعات بسیاری در مورد تحصیل پزشکی در ترکیه خواهید یافت.
شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه چیست؟
شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در ترکیه دقیقاً مانند سایر شرایط پذیرش سایر برنامه‌های تحصیلی است، اگر به عنوان یک دانشجوی کارشناسی قصد تحصیل در ترکیه را دارید، الزامات معمول مانند مدارک تعیین هویت و ملیت مانند شناسنامه یا گذرنامه، مدارک تأیید کننده سوابق تحصیلی خوب شما مانند کارنامه موسسه قبلی و گواهی حسن اخلاق و نهایتا مدارک لازم برای درخواست و اپلای مانند فرم های ثبت نام، گواهی قبولی در آزمون های ورودی، ویزای دانشجویی و هزینه های پذیرش مورد نیاز است.
با این حال اگر شما یک دانشجو هستید که تحصیلات خود را ادامه می دهد، ملزم به شرکت در آزمون SAT هستید. در غیر این صورت اگر از یک موسسه یا کشور غیر انگلیسی زبان هستید، باید گواهی قبولی در هر آزمون مهارت انگلیسی را ارائه دهید.
معمولا تصحیل پزشکی در ترکیه به چه زبانی است؟
تحصیل در ترکیه در هر رشته‌ای برای اکثر دانشجویان بین المللی راحت است زیرا رسانه آموزشی در ترکیه به زبان انگلیسی است. به این دلیل است که زبان انگلیسی نیز یکی از زبان های اصلی در ترکیه است که توسط بسیاری از افراد محلی و بومی به خوبی صحبت می شود.
هیچ محدودیت یا الزام دیگری برای دانشجویانی که زبان مادری این کشور را نمی دانند وجود ندارد زیرا در تحصیل پزشکی در ترکیه به آن نیازی نیست. به عنوان مثال، یکی از دانشگاه‌هایی که دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود، دانشگاه آنکارا است که دروس پزشکی را نیز شامل می‌شود. علاوه بر این دانشگاه به میانگین تافل نمره IBT 55/100 نیز نیاز دارد.
آیا تحصیل پزشکی در ترکیه به عنوان یک دانشجوی بین المللی امکان پذیر است؟
بله کاملا امکان پذیر است! در واقع ترکیه به عنوان مرکز آموزش عالی و گردشگری در این قاره، همیشه در پذیرش دانشجویان بین المللی برای گذراندن سال‌های تحصیلی خود در این کشور خوب بوده است. آن‌ها این را سرمایه گذاری برای توسعه آینده کشورشان می‌دانند زیرا دانشجویان بیشتر به معنای مطالعات بیشتری است که در راستای بهبود کشور انجام می گردد.
برخی از دانشگاه‌ها همانند دانشگاه آنکارا و دانشگاه استانبول، به غیر از پذیرش دانشجوی بین المللی دفاتر بین المللی را برای دانشجویان تشکیل داده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала