به آتش کشیدن درخت چند صد ساله جنگلی+ ویدئو، عکس

© REUTERS / Naseer Ahmedآتش سوزی
آتش سوزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
مسافرنمای نوروزی، درختی چند صد ساله را در پارک جنگلی آمل به آتش کشید.
به گزارش اسپوتنیک، طی چند ساعت اخیر ویدئویی از به آتش کشیده شدن یک درخت چند ساله در شهرهای شمالی ایران در فضای مجازی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد یک اصله درخت راش چند متری که عمر آن به چند صد سال می‌گذرد در پارک جنگلی آمل توسط یک مسافرنمای نوروزی به آتش کشیده شده است.
بنا به گزارش شاهدان محلی آتشی که به جان این درخت پیر افتاده است توسط مسافران ایجاد شده است و ماموران منابع طبیعی در حالیکه بخش‌های زیادی از تنه این درخت سوخته است در حال خاموش کردن آتش هستند. منابع طبیعی مازندران بار‌ها از مسافرانی که در جنگل‌های اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند خواسته بود از روشن کردن آتش در زیر درختان کهنسال خودداری کنند و پس از استفاده از آتش آن را به طور کامل خاموش کنند.
https://www.instagram.com/tv/CbUJPn-Lqbw/?utm_source=ig_web_copy_link
سرهنگ ذکریایی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری در این‌‌باره گفت: "پارک‌ها و بوستان‌ها در روز طبیعت باز و همه نیرو‌های یگان حفاظت آماده باش کامل هستند."
به گفته وی با توجه به تجربه سال‌های گذشته درباره افزایش وقوع آتش‌سوزی در روز طبیعت نیرو‌ها در ورودی بوستان‌ها و مناطق جنگلی افزایش یافته است و تجهیزات مهار آتش به روزرسانی شد.
کاربران بسیاری معتقدند در دو سال گذشته که مردم در خانه قرنطینه و حبس بودند زمین و طبیعت نفس می‌کشید اما اکنون با کاهش محدودیت‌های کرونایی و واکسینه شدن اغلب مردم، دوباره حضور مردم در طبیعت و آسیب زددن‌ها به آن آغاز شده است.
جمعی از کاربران ایرانی عنوان می‌کنند بابت روز طبیعت که درروزهای آتی در ایران خواهد بود نگرانند که بیش از این طبیعت از بازگشت مردم به طبیعت آسیب ببیند، این کاربران امیدوارند آگهی‌بخش به این موضوع کمک کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала