برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در پاکستان

© Photo / IRNAتظاهرات ضدآمریکایی در پاکستان
تظاهرات ضدآمریکایی در پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
فعالان سیاسی و مذهبی پاکستان، در اعتراض به مداخله آمریکا در امور داخلی و تهدید استقلال و حاکمیت کشورشان، دست به تظاهرات زده و سیاست تهدید و دیکته‌ واشنگتن را محکوم کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، راهپیمایی ضدآمریکایی فعالان پاکستانی، امروز پس از اقامه نماز جمعه در شهر "اسلام‌آباد" و بنابر فراخوان حزب "مجلس وحدت مسلمین" پاکستان صورت گرفت.
معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شیطان بزرگ، دخالت واشنگتن در امور داخلی پاکستان و همچنین تهدید استقلال و سیاست خارجی این کشور را محکوم کردند.
پیشنهاد مقام پاکستانی برای حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
پیشنهاد مقام پاکستانی برای حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و پاکستان
برخی از شخصیت‌های پاکستانی طی سخنانی در جمع معترضان، بر انسجام و یکدلی مردم در دفاع از استقلال و حاکمیت کشورشان و قیام علیه دخالت قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا تاکید کردند.
این شخصیت ها اعلام کردند که مردم مسلمان پاکستان هرگز زیر بار دیکته و سیاست زور شیطان بزرگ، آمریکا نمی‌روند و از دولت اسلام‌آباد انتظار دارند که ضمن برخورد صریح با مداخله کنندگان در امور داخلی کشور، در برابر توطئه‌های خارجی مقابله کند.
فعالان سیاسی پاکستان در این تجمع اعتراضی، سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال جهان اسلام، ایجاد هرج و مرج در منطقه، همدستی با رژیم صهیونیستی و متجاوزان به یمن را به شدت محکوم کردند.
معترضان ضمن به آتش کشیدن پرچم آمریکا، خشم خود را از سیاست‌های تهدیدآمیز این کشور علیه پاکستان و مداخله در امور داخلی کشور به نمایش گذاشتند.
درپی افشاگری نخست وزیر پاکستان درباره رفتار غیردیپلماتیک و تلاش آمریکا برای دخالت در امور داخلی اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه این کشور، اعتراض رسمی خود در قبال نامه تهدیدآمیز و تلاش برای مداخله در امور داخلی را به ایالات متحده آمریکا ابلاغ کرد.
کاردار سفارت آمریکا در اسلام‌آباد روز گذشته به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضی شدید دولت و مردم پاکستان به وی ابلاغ شد.
"عمران‌خان" نیز پنجشنبه شب طی سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به مردم پاکستان گفت که طرح عدم اعتماد به نخست وزیر در پارلمان پاکستان نتیجه دخالت عوامل خارجی است.
دومین جلسه بررسی طرح عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه با حضور نمایندگان جبهه مشترک اپوزیسیون در مجلس ملی برگزار شد و نایب رئیس مجلس پاکستان ادامه این جلسه را به روز یکشنبه موکول کرد و قرار شد ۱۴ فروردین جلسه رای گیری برای عدم اعتماد به نخست وزیر برگزار شود.
نخست وزیر پاکستان، یکشنبه گذشته در پاسخ به تحرکات ضددولتی جناح مخالف، نسبت به دخالت‌های خارجی برای ایجاد هرج و مرج و تغییر دولت منتخب در پاکستان هشدار داد و گفت: دولت اسلام‌آباد در برابر اپوزیسیون و یا توطئه‌های خارجی تسلیم نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала