هجوم آمریکایی‌ها برای خرید پناهگاه‌های زیرزمینی

© Photo / Public DomainБункер
Бункер - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
فعالان بازار در ایالات متحده خاطرنشان کردند که تعداد درخواست ها برای خرید چنین املاک و مستغلاتی در ایالات متحده ده برابر شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "گاردین"، با توجه به وخامت اوضاع در خاک اوکراین، آمریکایی ها برای خرید پناهگاه هجوم آوردند. فعالان بازار خاطرنشان کردند که تعداد درخواست ها برای خرید چنین املاک و مستغلاتی در ایالات متحده ده برابر شده است.
شرکت "رایزینگ اس" که سنگرهای فولادی و پناهگاه‌های ضدبمب زیرزمینی می‌سازد، خاطرنشان کرد که در ماه فوریه کمتر از 100 درخواست برای خرید چنین پناهگاه‌هایی دریافت کرد، در حالی که در ماه مارس تعداد افرادی که می‌خواستند این نوع املاک را خریداری کنند به 3000 نفر افزایش یافت.
Dubai. File photo - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
روابط آمریکا و کشورهای منطقه خلیج فارس رو به وخامت گرائیده است
هزینه پناهگاه ها از 70 تا 240 هزار دلار متغیر است. سایر شرکت‌های آمریکایی در این صنعت نیز رونق تقاضا برای خرید پناهگاه‌های ضدبمب را تایید کرده‌اند، برخی حتی از بحران اوکراین برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند.
برخی از ساکنان ایالات متحده تصمیم گرفتند به تنهایی و با استفاده از توصیه های شبکه های اینترنت یک پناهگاه امن ایجاد کنند. به این ترتیب، در وب‌سایت The Prepared که دستورالعمل هایی را برای شرایط اضطراری منتشر می‌کند، محبوب‌ترین درخواست‌ها با کلمات "هسته‌ای"، "بیماری تشعشع" و "ید" جستجو شده اند.
با این حال، کارشناسان معتقدند که تقاضا برای پناهگاه‌ها نه تنها به دلیل بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی افزایش یافته است، برای اولین بار، متخصصان در سال 2020، زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شد، رونق فروش این نوع املاک را ثبت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала