نماینده مجلس ایران درباره انتظارات معیشتی مجلس از دولت در سال 1401 صحبت کرد

© Photo / IRNA نماینده مجلس ایران درباره انتظارات معیشتی مجلس از دولت در سال 1401 صحبت کرد
 نماینده مجلس ایران درباره انتظارات معیشتی مجلس از دولت در سال 1401 صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
نماینده مردم تبریز: موضوع معیشت مردم برای مجلس و دولت اهمیت بالایی دارد و تلاش مسئولان بر این است که ضمن جلوگیری از تداوم روند آسیب‌زننده به معیشت مردم، با اقدامات و تلاش‌هایی که سامان داده می‌شود، وضعیت معیشت مردم بهبود پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، روح الله متکفر آزاد، نماینده مردم تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس ایران در رابطه با اهمیت نظارت دولت بر بازار و جلوگیری از تورم بی‌رویه و همچنین تامین کالاها، گفت: همه ما می‌دانیم که دولت در حال مدیریت مشکلات به وجود آمده پیشین است و این مدیریت بعضاً زمان‌بر خواهد بود؛ اما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا همه چیز بهبود پیدا کند و وضعیت بهتر شود.
عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه عنوان کرد: مجلس حساس است که معیشت مردم چه در ایام سال نو، چه در ماه مبارک رمضان و چه در طول سال 1401 با حساسیت مورد مراقبت قرار گیرد. این مساله را بارها تصریح کردیم و توقع داریم که نظارت بر بازار، سیاستگذاری درست در حوزه تامین کالاهای اساسی مردم و از بین بردن دغدغه‌های معیشتی را در سرلوحه عملکرد دولت ببینیم و برای این کار نظارت‌های میدانی خواهیم داشت.
متکفرآزاد در پاسخ به سوالی پیرامون حذف ارز ترجیحی در بودجه سال جدید و تورم انتظاری که این موضوع ممکن است به همراه داشته باشد و لزوم نظارت و مدیریت دولت درخصوص تامین کالا و جلوگیری از گرانی بی‌رویه، گفت: ما تاکید داریم که اگر دولت می‌تواند با سیاست‌گذاری صحیح اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌ها، کار را به نوعی مدیریت کند که قیمت پایانی کالاهایی که متاثر از ارز 4200 تومانی هستند برای مصرف‌کننده به نرخ شهریور 1400 باشد، برای اجرای آن اقدام کند.
وی اضافه کرد: ما معادل ریالی ارز ترجیحی را در اختیار دولت گذاشتیم برای آرامش دادن به جامعه به لحاظ مدیریت این ارز و اگر دولت نمی‌تواند باید روال کنونی ادامه پیدا کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین بیان کرد: دولت باید در این حوزه مدیریت خود را نشان دهد، ما برای این موضوع بانک مرکزی را مورد پیگیری قرار دادیم که بانک مرکزی هم اعلام کند که این قابلیت را دارد در نحوه ارائه این کالاها تصمین بدهد که مردم می‌توانند این کالاها را بدون دغدغه با قیمت قبلی در اختیار بگیرند یا نه. اگر این اتفاق رخ دهد ما معادل ریالی در اختیارشان گذاشتیم و اگر چنین نشود برمی‌گردد به حالت فعلی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала