شلاق و حبس برای خطاب کردن افراد با نام حیوانات +عکس

© Fotolia / BortN66محکوم به 25 سال حبس در آمریکا یک میلیون دلار دریافت کرد
محکوم به 25 سال حبس در آمریکا یک میلیون دلار دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
مطابق با قانون خطاب کردن افراد با الفاظ نادرست و نام حیوانات جرم است و فرد باید مجازات قانونی را طی کند.
به گزارش اسپوتنیک، خطاب کردن افراد با الفاظ نادرست و نام حیوانات جرم است. و اهانت کردن به هر شکل و با هر واژه‌ای که باشد جرم به حساب می‌آید و اگر افراد یکدیگر را با واژه‌های اهانت‌آمیز مورد خطاب قرار دهند مطابق با قانون مجازات اسلامی باید مجازات قانونی را طی کنند.
بر اساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک اگر موجب حد قذف نباشد فرد را به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا ۵۰ ریال تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌کند. البته منظور از توهین در این ماده توهین ساده است و از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین عبارت است از به کار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد یا ارتکاب اعمال و انجام حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تحقیر آنان شود.
بنابراین، خطاب کردن افراد با نام حیوانات به قصد توهین باشد از مصادیق بارز توهین و جرم محسوب می‌شود و اولین مرحله شکایت و رسیدگی به جرم توهین، تقدیم شکوائیه توهین است. کاربران با اشاره به حواشی همیشگی فضای مجازی و واکنش برخی از کاربران که از الفاظ نامناسب استفاده می‌کنند، عنوان می‌کنند بسیار دیده می‌شود که افراد از فحش و ناسزاهایی که جمعی از کاربران زیر پست آنها استفاده می‌کنند گلایه می‌کنند و شاید اگر افراد با حقوق خود و یا به جرم رفتاری که انجام می‌دهند آشنا باشند کمتر دچار اشتباه می‌شوند. گروهی از کاربران نیز از اینکه برای چنین رفتار و گفتاری، در ایران مجازات تعیین شده ابراز خوشحالی می‌کنند و امیدوارند به این ترتیب از خشونت فضای مجازی کمتر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала