دانشمندان با صدا کنترل باکتری ها را به دست گرفتند

© AP Photo / Jens Meyerدانشمندان با صدا کنترل باکتری ها را به دست گرفتند
دانشمندان با صدا کنترل باکتری ها را به دست گرفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
دانشمندان آمریکایی باکتری های کنترل شده با صدا را برای درمان سرطان تولید کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی از موسسه فناوری کالیفرنیا یاد گرفته اند که با کمک صدا، باکتری هایی را که به دنبال سلول های سرطانی هستند و آنها را از بین می برند، کنترل کنند. نتایج این مطالعه در مقاله منتشر شده در مجله Nature Communications شرح داده شده است.
سویه تخصصی توسعه یافته باکتری اشریشیا کلی (E. coli) زمانی که به بدن بیمار وارد می شود، قادر به تشخیص و نفوذ به انکولوژی است. هنگامی که باکتری ها به تومورهای سرطانی رسیدند، برای فعال کردن انتشار داروهای قدرتمند، در معرض پالس های اولتراسوند قرار می گیرند.
در آزمایش‌ ها، محققان دریافتند که موش‌ ها تسلیم این گونه از باکتری‌ ها شدند و سونوگرافی رشد تومور بسیار آهسته‌ تری را نسبت به موش‌ هایی که فقط با سونوگرافی یا باکتری‌ ها به تنهایی درمان می‌ شدند، یا موش‌ هایی که اصلاً دستکاری نشده بودند، نشان دادند. با این حال، کارکنان آزمایشگاه خاطرنشان کردند که تومورها در برخی از موش ها حتی با استفاده کامل از این روش کوچک نشدند.
با این وجود، کارشناسان معتقدند که نتایج به دست آمده کاملا امیدوارکننده است، زیرا آنها جهت کار بیشتری را نشان می دهند. آنها همچنین اضافه کردند که مانند هر فناوری جدید، چند چیز وجود دارد که باید بهینه شوند. به عنوان مثال، لازم است توانایی تجسم باکتری ها با استفاده از سونوگرافی و هدف قرار دادن آنها را با دقت بیشتری اضافه کنیم.