آغاز بارش باران و برف در ۱۷ استان ایران

© Sputnik / Somayeh Pasandideآغاز بارش باران و برف در ۱۷ استان ایران
آغاز بارش باران و برف در ۱۷ استان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران، با اشاره به آغاز بارش باران و برف در ۱۷ استان طی بعد از ظهر امروز از افزایش دما برای اکثر مناطق ایران طی فردا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تحلیل نقشه‌ های همدیدی و آینده‌ نگری سازمان هواشناسی ایران، از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب افزایش ابر و به‌ تدریج در استان‌ های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ایلام رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌ بینی می‌شود.
فردا در استان‌ های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران،‌کردستان،‌کرمانشاه،‌ ایلام، لرستان،‌ همدان،‌ زنجان، مرکزی، قم،‌ غرب اصفهان و در ارتفاعات و دامنه‌ های جنوبی البرز در استان‌ های قزوین،‌ البرز و تهران ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی وزش باد و رعد و برق انتظار می‌رود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای جمعه تا یکشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و روند افزایش دما برای اکثر مناطق کشور از فردا آغاز می‌شود.
امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌ بینی می‌شود. این شرایط جمعه در بخش‌ های از شرق و شنبه در شرق و جنوب شرق دور از انتظار نیست. همچنین تا بعدازظهر امروز خلیج‌ فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. طی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده مناطق مرکزی خلیج‌ فارس مواج پیش‌ بینی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала