نیروی هوافضای روسیه 41 هدف نظامی اوکراین را طی یک روز منهدم کرد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نیروی هوافضای روسیه 41 هدف نظامی اوکراین را طی یک روز منهدم کرد
نیروی هوافضای روسیه 41 هدف نظامی اوکراین را طی یک روز منهدم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از جزییات نابودی تاسیسات اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت: جنگنده های عملیاتی-تاکتیکی فدراسیون روسیه در یک روز 41 شی نظامیان اوکراینی را مورد هدف قرار داد.
وی افزود: "در طول روز، جنگنده های عملیاتی-تاکتیکی 41 تاسیسات نظامی اوکراین را مورد اصابت قرار داد. از جمله: دو تاسیسات سیستم موشک انداز چندگانه، یک ایستگاه جنگ الکترونیک، دو انبار مهمات صحرایی و 24 سنگر و محل تمرکز تجهیزات نظامی اوکراین".
سرلشکر ایگور کوناشنکوف گفت: نیروهای مسلح روسیه همچنین سه هواپیمای جنگی دیگر اوکراین را در یک روز سرنگون کردند. دو بمب افکن خط مقدم و یک هواپیمای تهاجمی.
وی ادامه داد: "در روز 28 مارس، سامانه‌های هوانوردی و پدافند هوایی روسیه سه فروند هواپیمای دیگر نیروی هوایی اوکراین را در هوا سرنگون کردند: دو فروند سوخو-24 در غرب روستای کوروستن در منطقه ژیتومیر و یک فروند سوخو-25 بر فراز روستای دورژکوفکا در دونتسک".
کوناشنکوف افزود: علاوه بر این، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در نزدیکی چرنوبایفکا سرنگون شد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала