توزیع روزانه ۸ هزار تن مرغ در سراسر ایران

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام حداکثر قیمت مجاز مرغ در تهران
اعلام حداکثر قیمت مجاز مرغ در تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
اشتراک
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: روزانه حدود ۸ هزار تن مرغ در استان‌های مختلف عرضه می شود که این رقم جوابگوی نیاز کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حبیب اسداله نژاد گفت: با توجه به جوجه ریزی مناسب واحدهای مرغداری کمبودی در عرضه مرغ ایام عید و ماه رمضان نداریم.
بنابر آمار در شرایط عادی روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن مرغ در تهران مصرف می‌شود که در ایام‌عید به سبب ازدیاد سفرها میزان تقاضا کاهش می‌یابد، اما رقم دقیقی نمی‌توان اعلام کرد.
اسداله نژاد ادامه داد: علی رغم افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید، مرغ زنده در برخی مناطق کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود که با این وجود مغازه داران مکلف به عرضه با نرخ مصوب هستند.
طبق گفته مسئولان انجمن و اتحادیه‌ها قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان است که با این وجود مرغ گرم نباید بالاتر از ۳۱ هزار تومان عرضه شود، چرا که طبق آمار اعلامی ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود کسری در تأمین نیاز بازار نداریم‌.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: کمبود یا عدم نظارت از کشتارگاه تا واحد صنفی علت اصلی گرانی مرغ در بازار تهران محسوب می‌شود چرا که در دیگر استان‌ها مشکلی وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала