"اسپوتنیک وی" اولین واکسن با اثربخشی اثبات شده برای مبتلایان به ایدز

© Photo / Russian Direct Investment Fundواکسن «اسپوتنیک وی» به زودی در هند ثبت می شود
واکسن «اسپوتنیک وی» به زودی در هند ثبت می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
اشتراک
بر اساس بیانیه مطبوعاتی مشترک مرکز "گامالیا" و بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه و مرکز شهر مسکو برای پیشگیری و کنترل ایدز، واکسن "اسپوتنیک وی" به اولین واکسن کووید-19 در جهان با اثربخشی در برابر ایدز تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه مطبوعاتی مشترک مرکز "گامالیا" و بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه و مرکز شهر مسکو برای پیشگیری و کنترل ایدز، واکسن "اسپوتنیک وی" به اولین واکسن کووید-19 در جهان تبدیل شده است که اثربخشی آن در درمان افراد مبتلا به ایدز (HIV) ثابت شده است.
نتایج این مطالعه در مقاله منتشره در مجله پزشکی The Lancetارائه شده است.
برای اولین بار، شواهد علمی در مورد اثربخشی واکسن کرونا برای افراد مبتلا به ایدز- HIV منتشر شده است. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های بیش از 24 هزار بیمار مبتلا به ایدز در مسکو که تحت درمان ضد رتروویروسی قرار گرفته اند، اثربخشی واکسن روسی "اسپوتنیک وی"(Sputnik V) علیه ویروس کرونا برای این دسته از افراد 79٪ بود.
بر اساس این مطالعه، استفاده از واکسن در بیش از 90 درصد موارد به جلوگیری از بستری شدن بیمار در بیمارستان کمک کرده و در 97 درصد موارد از جریان بیماری با شدت متوسط ​​و شدید پیشگیری کرده است.
گفتنی است، اسپوتنیک وی ( Sputnik V)، یک واکسن کووید ۱۹ است که توسط مؤسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا تولید و در ۱۱ اوت ۲۰۲۰ توسط وزارت بهداشت روسیه به عنوان گام-کووید-واک ( Gam-Covid-Vak) ثبت شد. این یک واکسن ناقل ویروسی آدنوویروس است.
در ۲ فوریه ۲۰۲۱، یک تحلیل مقدماتی از آزمایش‌های فاز ۳ انسانی این واکسن در لنست منتشر شد که نشان‌دهنده تأثیر ۹۱٫۶٪ی بدون اثرات جانبی نامعمول بود. توزیع اضطراری واکسن در دسامبر ۲۰۲۰ در چندین کشور از جمله روسیه، آرژانتین، بلاروس، مجارستان، صربستان و امارات متحده عربی آغاز شد. بیش از یک میلیارد دوز واکسن برای توزیع فوری در سطح جهان سفارش شده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала