بنت به بلینکن: موافق برنامه‌ های واشنگتن درباره سپاه نیستیم

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر بنت به بلینکن: موافق برنامه‌ های واشنگتن درباره سپاه نیستیم
بنت به بلینکن: موافق برنامه‌ های واشنگتن درباره سپاه نیستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل به وزیر امور خارجه آمریکا درباره نگرانی اسرائیل در ارتباط با برنامه های واشنگتن برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا اطلاع داد.
به گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه به آنتونی بلیکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما نگران قصد [واشنگتن] برای حذف سپاه [از لیست سازمان‌ های تروریستی] هستیم. حوثی‌ های تحت کنترل آنها (سپاه پاسداران) اخیراً در پایان این هفته یک حمله جدی به عربستان سعودی انجام دادند.
بنت در گفتگو با رئیس دیپلماسی آمریکا پس از پایان مذاکرات با وی در روز یکشنبه در بیت المقدس گفت: امیدواریم که ایالات متحده نگرانی های کل منطقه را در مورد این موضوع مهم بشنود.
بنت در ۲۰ مارس گفت، که اسرائیل موضع خود را تغییر نخواهد داد و بدون توجه به اقداماتی که آمریکا قصد انجام آن را دارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی می داند.
در ۱۷ مارس، پرتال اکسیوس به نقل از سه منبع اسرائیلی و دو منبع آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در حال بررسی امکان حذف سپاه از فهرست سازمان هایی است که در ایالات متحده به عنوان تروریست شناخته می شوند.
به گفته وی، این تصمیم مستقیماً با توافق آتی درباره بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران ارتباط ندارد. با این وجود، عدم شناسایی سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی موضوعی است که آمریکا و ایران هنوز نتوانسته‌ اند درباره آن به اجماع برسند.

در آوریل ۲۰۱۹، ایالات متحده تصمیم گرفت سپاه و نیروی ویژه قدس آن را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند. مقامات ایرانی در پاسخ، فرماندهی مرکزی آمریکا را به فهرست سازمان های تروریستی خود اضافه کردند.
۲۵ مارس، هفتمین سالگرد آغاز تهاجم ائتلاف عربی به رهبری ریاض به یمن، حوثی‌ ها با استفاده از پهپادهای انفجاری و موشک‌ های بالستیک، قلمرو پادشاهی سعودی را هدف حملات گسترده قرار دادند. در طول روز جمعه، آنها حدود ۲۰ حمله انجام دادند. به ویژه، یک ایستگاه توزیع و یک کارخانه آب شیرین کن در استان جیزان مورد حمله قرار گرفت. بیشترین خسارت به تاسیسات آرامکو عربستان در جده وارد شد.
به گفته طرف سعودی، این حادثه تلفات جانی نداشته است، اما آتش سوزی در جده هنوز خاموش نشده است. وزارت انرژی پادشاهی سعودی پیش از این اعلام کرده بود که خود را از هرگونه وقفه در عرضه منابع انرژی به بازارهای جهانی به دلیل اعتصابات مداوم حوثی ها برکنار می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала