ماجرای جنجالی کنسرت خواننده پاپ ایرانی در دبی و نخواندن آهنگ خلیج فارس +ویدئو، عکس

© Sputnik / Vladimir Vyatkinتالار کنسرت موزه پوشکین
تالار کنسرت موزه پوشکین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
اشتراک
ابی در کنسرتش در امارات برخلاف درخواست حاضرین از خواندن آهنگ خلیج فارس خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم حامدی خواننده پاپ ایرانی با نام هنری ابی در روزهای اخیر نوروز ۱۴۰۱ به دنبال برگزاری کنسرتش در امارات و نخواندن آهنگ خلیج فارس در فضای مجازی بسیار خبرساز شده و واکنش‌های گسترده‌ای به این موضوع وارد شده است.
این خواننده لس‌آنجلسی در پاسخ به دلیل اجرا نکردن ترانه خلیج فارس در امارات در مصاحبه با ایندیپندنت فارسی گفت: "مسئله خلیج فارس یک اختلاف سیاسی بین ایران و امارات و چند کشور دیگر است و من به عنوان یک هنرمند به خودم اجازه دخالت در این موضوع را نمی‌دهم"!
او همچنین در ادامه این مصاحبه ادامه داد که آهنگ خلیج فارس را "عمدا" نخواندم تا بتوانم به کارم در کشورهای نزدیک ایران ادامه دهم!، پس از اینکه وی علت نخواندن آهنگ خلیج فارس در کنسرتش را "عمدا" توصیف کرد این موضوع بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و توئیتر داشته است.
صداوسیمای ایران نیز در گزارشی درباره موضع اخیر ابراهیم حامدی پیرامون آهنگ خلیج فارس و کنسرت وی در امارات، صدا و تصویر اِبی را پس از چهار دهه به روی آنتن برنامه‌ی خبری بیست و سی برد و با انتقادات منفی از او، اقدام وی را محکوم کرد.
سید محمد علی ابطحی، فعال سیاسی، در حساب توئیتر خود نوشت: "آقای ابی عزیز صداتون قشنگه. خیلی‌ها با صداتان زندگی کرده‌اند. اما خلیج فارس سیاسی نیست. اختلاف منطقه‌ای نیست. یک واقعیت تاریخی است که تا بوده و خواهد بود نام اینجا خلیج فارس است."
بسیاری از کاربران به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این موضوع اشاره می‌کنند و خطاب به این خواننده عنوان می‌کنند کم نیستند افرادی که خود را عاشق ایران و ایرانی می‌دانند و از علاقه همیشگی خود به آب و خاک این کشور می‌گویند اما گاهی شرایطی ایجاد می‌شود سبب حیرت همگان می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала