تأثیر نامشخص تحریم ها بر روسیه، آمریکا را مجبور می کند به دنبال راه های دیگری باشد

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید در واشنگتن
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست می نویسد تأثیر نامشخص تحریم های آمریکا بر اقتصاد روسیه، مقامات کاخ سفید را به فکر مجازات طرفهای ثالث در کشورهای خارجی می اندازد.
به گزارش اسپوتنیک، به نوشته این روزنامه چهار نفر از منابع مطلع از گفتگو ها در دولت آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: "مقامات کاخ سفید در حال آماده سازی اقدامی نادر هستند که طرفهای ثالث را در کشورهای دیگر به دلیل تعامل با بخش هایی از اقتصاد روسیه که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته اند، مجازات می کند."
این گزارش خاطرنشان می‌کند که این اتفاق در شرایط تشدید تنش در اوکراین رخ می‌دهد و "در حالی که تأثیر تحریم‌های موجود بر اقتصاد روسیه نامشخص است".
به گزارش نشریه آمریکایی، منابع خاطرنشان می کنند که این اقدامات اجتناب ناپذیر نیست و هنوز تصمیمی در مورد چنین اقداماتی اتخاذ نشده است.
آمریکا خواستار مجازات عربستان به دلیل حمایت از روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
در آمریکا خواستار مجازات عربستان به دلیل "حمایت از روسیه" شدند
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر میخائیل میشوستین قبلاً گفت، دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین دیروز فرمانی را امضا کرد که اختیارات مقامات منطقه ای را در حوزه اجتماعی-اقتصادی گسترش می دهد. این سند همچنین آنها را ملزم به افزایش پرداخت های اجتماعی، ارائه حمایت هدفمند از شهروندان، تضمین ثبات قیمت کالاهای اساسی، کنترل وضعیت بازار کار و کاهش موانع اداری برای مشاغل خصوصی می کند. رئیس جمهور همچنین از افزایش حقوق بازنشستگی، حدقل دستمزد و حقوق کارمندان دولت خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала