قدیروف از آزادی ساختمان دولتی ماریوپل خبر داد

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر قدیروف چچن را یگانه منطقه پیروز در نبرد با تروریسم در جهان نامید
قدیروف چچن را یگانه منطقه پیروز در نبرد با  تروریسم  در جهان نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
ریاست جمهوری چچن: پرچم ما بر فراز ساختمان دولت به اهتزاز درآمد.
به گزارش اسپوتنیک، رمضان قدیروف، ریاست چچن، گفت که نیروهای امنیتی چچن ساختمان اداری ماریوپل را در جریان یک عملیات ویژه در اوکراین آزاد کردند. وی این موضوع را در حساب کاربری خود در تلگرام خود اعلام کرد.
او نوشت: "بچه ها از طریق ارتباطات رادیویی گزارش دادند که ساختمان اداری ماریوپل را آزاد کرده اند و پرچم ما را بر فراز آن به اهتزاز درآورده اند.
به گفته قدیروف، "راهزنان بازمانده" ریسک نکردند و مواضع خود را رها کردند. وی همچنین از پیشروی سایر یگان ها در مسیرهای دیگر شهر خبر داد.
پزشکان بدون مرز: وضعیت ماریوپل فاجعه آمیز است
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
پزشکان بدون مرز: وضعیت ماریوپل فاجعه آمیز است
ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف است. در 7 مارس، در جمهوری خلق دونتسک اطلاع دادند که شهر محاصره شده است. در 12 مارس، دنیس پوشیلین، ریاست دونتسک، ، ماریوپل را مرکز عملیات نظامی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала