ساخت ابررایانه با استفاده از فناوری پرسرعت هوش مصنوعی

CC BY-SA 4.0 / Alena Medvedeva/SberCloud / Christofari (cropped image)ابر رایانه
ابر رایانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
چگونه می توان سرعت محاسبه الگوریتم‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی را افزایش داد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "voi.id"، شرکت انویدیا دیروز تراشه‌ها و فناوری‌های جدیدی را معرفی کرد که به گفته این شرکت سرعت محاسبه الگوریتم‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.
این شرکت تراشه‌های گرافیکی جدید مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده که ساخت ابررایانه‌های قدرتمندتر را ممکن می‌کند. تراشه H100 و یک تراشه پردازشی جدید به نام Grace CPU Superchip، بر اساس فناوری شرکت انگلیسی‌ای آر ام تولید شده است.
این اولین تراشه مبتنی بر فناوری شرکت ای ار ام تولیدی انویدیا است که پس از لغو خرید این شرکت انگلیسی توسط ان ویدیا تولید شده است. انویدیا همچنین از ابرکامپیوتر جدید خود به نام Eosرونمایی کرد که به گفته او سریع‌ترین سیستم هوش مصنوعی جهان است و در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.
هوش مصنوعی بهترین  کارمند سال در چین شناخته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
هوش مصنوعی بهترین کارمند سال در چین شناخته شد
جنسن هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا در کنفرانس آنلاین توسعه دهندگان هوش مصنوعی انویدیا، گفت: "مراکز داده در حال تبدیل شدن به کارخانه‌های هوش مصنوعی هستند و کوه‌هایی از داده‌ها را پردازش و پالایش می‌کنند تا اطلاعات تولید کنند".
انویدیا می‌گوید که فناوری جدید با هم به کاهش زمان محاسباتی از هفته‌ها به روزها برای برخی از مشاغلی که شامل آموزش مدل‌های هوش مصنوعی هستند کمک می‌کند. اینتل بزرگترین سازنده پردازنده های مرکزی برای مراکز داده بوده است.با این حال، آنها شاهد رقابت برای ارتقاء فضا به سرعت و سودآور بوده اند.
شرکت انویدیا همچنین از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بسیاری از موارد استفاده کرده است. از ارائه توصیه‌هایی برای نسل بعدی ویدیوها برای تماشای تلویزیون و موبایل گرفته تا کشف داروهای جدید.
با این حال، ولاد گالبوف، رئیس مرکز تحقیقات ابری و مرکز داده در شرکت تحقیقاتی امدیا گفت نگرانی‌هایی در مورد میزان مصرف انرژی تراشه H100 دارد و همین ممکن است جذابیت این پردازنده را کاهش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала