رسانه ترکیه: سقوط دلار به دلیل "حرکت هوشمندانه پوتین"

© Fotolia / badahosترکیه
ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
خوانندگان نشریه ترکیه مطمئن هستند که ترکیه باید از روسیه الگوبرداری کند و در تجارت خارجی به تسویه حساب با ارز ملی روی بیاورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه " En Son Haber"، خوانندگان نشریه ترکیه مطمئن هستند که ترکیه باید از روسیه الگوبرداری کند و در تجارت خارجی به تسویه حساب با ارز ملی روی بیاورد. این نشریه اخباری را در مورد تصمیم رهبر روسیه برای فروش گاز به کشورها از فهرست "کشورهای غیردوست" فقط در ازای روبل منتشر کرد.
این مقاله تأکید می کند که مسکو تعهدات خود در قبال مشتریان را اجرایی خواهد کرد و به اجرای قراردادهای قبلاً امضا شده ادامه می دهد. در این مقاله همچنین به سخنان پوتین اشاره می شود که استفاده از دلار و یورو در تجارت با آمریکا و اتحادیه اروپا دیگر بی‌معناست.
خوانندگان نشریه مذکور تصمیم رئیس جمهور روسیه را صحیح دانستند و از دولت ترکیه خواستند از او الگو بگیرد. یکی از کاربران خاطرنشان کرد که اکنون روبل شروع به رشد خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
واکنش های کاربران ایرانی به تصمیم پوتین درباره فروش گاز فقط به روبل
خواننده ای اضافه کرد: "پوتین یک سیاستمدار واقعاً باهوش است. چرا ما محصولات صنایع دفاعی را به لیر نمی فروشیم؟
خواننده ای با نام مستعار "پابدا" آرزو کرد دلار به یک شاهی تبدیل شود. او گفت که این باید به لطف تصمیم پوتین اتفاق بیفتد.
کاربر دیگری افزود: "آمریکا چاله ای کند، اما خودش در آن خواهد افتاد. پوتین حرکت مهمی انجام داد، حالا دیگر دلار به عنوان شلاق استفاده نخواهد شد.
کاربر فنرباغچه مطمئن است که ایالات متحده از تصمیم پوتین خوشش نخواهد آمد، زیرا واشنگتن از آن متضرر خواهد شد.
او نوشت: "در دوره بایدن، دلار به هیچ تبدیل شد. هژمونی آمریکا رو به پایان است. کاربر اضافه کرد که به نظر او دلار به زودی ارزش خود را از دست خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала