انگلیس برای تبلیغات در روسیه چهار میلیون پوند پول برای بی بی سی تخصیص می دهد

© Sputnik / Alex McNaughtonلندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
سرویس مطبوعاتی نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که دولت انگلیس بیش از چهار میلیون پوند به سرویس بین المللی بی بی سی برای مبارزه خبری علیه روسیه اختصاص خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است:" بریتانیا همچنین در چارچوب تلاش نهادهای دولتی این کشور برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در روسیه و اوکراین، 4.1 میلیون پوند بودجه بیشتر به سرویس جهانی بی‌بی‌سی ارائه خواهد کرد".
توضیح داده شده است که از "بودجه اضطراری" برای کمک به سرویس های خبری برای روسیه و اوکراین در منطقه استفاده خواهد شد. این بودجه از سوی وزارت فناوری دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش و همچنین وزارت خارجه انگلیس تامین خواهد شد.
RT  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
نهاد تنظیم فعالیت رسانه ها در انگلیس مجوز "راشا تودی" را برای پخش برنامه های تلویزیونی لغو کرد
4 مارس، سازمان نظارت بر رسانه های روسیه Roskomnadzor)) وب سایت های چندین نشریه از جمله سرویس روسی بی بی سی را مسدود کرد. دلیل محدودیت دسترسی انتشار هدفمند .سیستماتیک اخبار حاوی اطلاعات نادرست در مورد ماهیت عملیات نظامی ویژه روسیه در خاک اوکراین اعلام شد.
در اواخر همان روز، بی‌بی‌سی اعلام کرد که به طور موقت فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند و در خارج از این کشور فعالیت خواهد کرد. چهار روز بعد، 8 مارس، این شرکت رسانه ای اعلام کرد که "پس از مطالعه دقیق" تصمیم به از سرگیری پخش برنامه به زبان انگلیسی از روسیه گرفته است. و در 6 مارس، این شرکت اعلام کرد که برنامه های کشبکه اصلی خبری بین‌المللی آن، BBC World News، در روسیه قطع شده است.
در 16 مارس، سازمان نظارت بر رسانه های روسیه دسترسی به وب سایت خبری بی بی سی را در روسیه محدود کرد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهار نظر در این باره گفت که مسدود شدن سایت خبری بی بی سی در روسیه را تنها آغاز اقدامات مسکو در پاسخ به جنگ خبری غرب با روسیه می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала