واکنش بایدن به استفاده از "کینژال" روسیه در اوکراین

© REUTERS / Elizabeth Frantz حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو
 حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا: اگر متوجه شده باشید، روسیه با تازگی موشک مافوق صوت پرتاب کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " بیزنس اینسایدر"، بامداد 22 مارس (سه‌شنبه) بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که روسیه با تازگی موشک مافوق صوت پرتاب کرده است.
وی درادامه گفت: "همانطور که همه می‌دانید، این یک سلاح مهم و مانند هر موشک دیگری دارای کلاهک جنگی است اما توقف این موشک تقریبا غیرممکن است. روس‌ها برای استفاده از این موشک دلیل دارند.
پوتین در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است، او میزان یا قدرت اتحاد ما را پیش بینی نمی‌کرد. او هر چه بیشتر در شرایط سخت قرار بگیرد، شدت تاکتیک‌هایی که ممکن است به کار گیرد، افزایش می‌یابد".
بهترین انتقام روسیه تحویل موشک های ناتو به دشمنان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
گزارش و تحلیل
بهترین انتقام روسیه تحویل موشک های ناتو به دشمنان آمریکا
شایان ذکر است که یگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت: "ارتش روسیه برای اولین بار از موشک های هایپرسونیک "کینژال " در عملیات ویژه در اوکراین استفاده و با استفاده از این موشک ها انبار نظامی اوکراین را منهدم کرد.

موشک های کروز هوایی هایپرسونیک "کینژال" یک انبار زیرزمینی بزرگ موشک و مهمات هوایی اوکراینی را در منطقه دلیاتین، در ایوانو-فرانکیوسک منهدم کردند. از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی، تجهیزات و دستگاه های نظامی زیادی منهدم شده است: 196 فروند پهپاد، 1438 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 145 سامانه موشکی پرتاب چندگانه، 556 قبضه توپ و خمپاره صحرایی و همچنین 1237 خودروی نظامی ویژه".
موشک هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معنی است که این نوع موشک‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (۵ ماخ) یا بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر (۳۸۰۰ مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک‌ها می‌توانند در حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌کند.
انتقاد ایلان ماسک از گرفتن مالیات بیشتر از میلیاردرها در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
ترس ایالات متحده از روابط ایلان ماسک با چین
با کاستن از زمان پرواز، این نوع موشک‌ها فرصت پاسخگویی و واکنش را نیز کاهش می‌دهند. بسته به نوع طراحی، آن‌ها می‌توانند کلاهک هسته‌ای یا معمولی حمل کنند و قادرند تعادل راهبردی را برهم بزنند. روسیه، آمریکا، چین و به تازگی کره شمالی دارای این نوع از موشک‌ها می‌باشند.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала