رسانه ها: اتحادیه اروپا تحریم نفتی روسیه را بررسی می کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
رسانه ها خبر می دهند که اتحادیه اروپا روی دور پنجم تحریم ها علیه و همچنین تحریم نفتی روسیه کار می کند.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از منابعی اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته پنجم تحریم ها علیه روسیه و همچنین در حال بررسی امکان اعمال تحریم نفتی هستند.
یک دیپلمات بلند پایه اروپایی که نخواست نامش فاش شود گفت: ما روی دور پنجم تحریم‌ها کار می‌کنیم، اسامی جدید زیادی پیشنهاد می‌شود.
گفته می شود که محدودیت های قبلی منجر به "تغییر مسیر نسبت به اوکراین" نشده است و به همین دلیل کشورهای اروپایی باید در خصوص تحریم نفت روسیه تصمیم گیری کنند.
به گفته رویترز، کشورهای حوزه بالتیک، از جمله لیتوانی، برای اعمال چنین اقدامات محدود کننده ای فشار می آورند و آلمان نسبت به اقدام عجولانه هشدار می دهد، زیرا قیمت انرژی در اروپا در حال حاضر افزایش یافته است.
روزنامه آمریکایی:  تحریم‌های غرب علیه روسیه کم تاثیر هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
روزنامه آمریکایی: تحریم‌های غرب علیه روسیه کم تاثیر هستند
دیپلمات ها اعلام کردند که در صورت "بمباران گسترده کی یف" یا استفاده از "سلاح های شیمیایی"، ممکن است تحریم منابع انرژی اعمال شود.
همچنین خاطر نشان شده که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه درباره تحریم ها گفتگو خواهند کرد.
گفتنی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در 21 فوریه و در پاسخ به درخواست جمهوری های دونباس و پس از درخواست نمایندگان دومای دولتی، در احکامی حاکمیت دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. اوایل صبح روز 24 فوریه، روسیه عملیات ویژه نظامی را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و ارتش اوکراین حمله می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала