نقش ناتو در درگیری های اوکراین و روسیه

© AFP 2023 / Paul J. Richardsنحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
ناتو: ترکیه تلاش های واقعی برای تسهیل حمایت از مذاکرات بین روسیه و اوکراین انجام می دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ان بی سی"، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان نظامی سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با توجه به نقش اخیر ترکیه در میانجیگری میان اوکراین و روسیه اظهار داشت که "ما از همه تلاش ها برای یافتن راه حلی صلح آمیز از طریق مذاکره استقبال می کنیم".
وی در ادامه افزود: "من چند روز پیش به آنکارا سفر کردم، با اردوغان رئیس جمهوری ملاقات کردم و ترکیه تلاش های واقعی برای تسهیل حمایت از مذاکرات بین روسیه و اوکراین انجام می دهد. متحدان ناتو حمایت خود از اوکراین را تا حدی با ارائه حمایت نظامی، کمک های بشردوستانه و میلیاردها حمایت مالی از اوکراین افزایش می دهند.
اجازه دهید این واقعیت را به شما یادآوری کنم که متحدان ناتو در واقع نیروهای مسلح اوکراین را برای سال ها آموزش داده و از آنها حمایت کرده اند، ده ها هزار نیروی اوکراینی، نیروهای عملیات ویژه، فرماندهی و کنترل، تدارکات را آموزش داده اند و همه اینها اکنون بسیار مهم است. این نیروها در خط مقدم مبارزه با نیروهای متجاوز روسیه هستند، بنابراین، حمایت‌هایی که متحدان طی سال‌های متمادی ارائه کرده‌اند، اکنون بسیار مهم بوده است.
وزارت دفاع روسیه از شکست یک گروه ناسیونالیستی دونباس خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
وزارت دفاع روسیه از شکست یک گروه ناسیونالیستی در دونباس خبر داد
ما همچنین تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها بهای (این حمله) را پرداخت می کنند، پوتین رییس جمهوری روسیه بهای گزافی را برای این جنگ کاملاً ناموجه و بی‌معنا علیه یک کشور مستقل، اوکراین، پرداخت می‌کند".
در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
شایان ذکر است که عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند.به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала