سناتور دموکرات قصد دارد با بایدن صحبت کند تا توافق با ایران را عقب بیندازد

© REUTERS / Jonathan Ernstسناتور دموکرات قصد دارد با بایدن صحبت کند تا توافق با ایران را عقب بیندازد
سناتور دموکرات قصد دارد با بایدن صحبت کند تا توافق با ایران را عقب بیندازد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
نمایندگان آمریکایی نسبت به تلاش بایدن برای احیای مجدد توافق هسته ای ایران تردید دارند.
به گزارش اسپوتنیک، یاهو نیوز نوشت: تلاش های دولت بایدن برای احیای توافق هسته ای ایران با شک و تردید فزاینده ای در کنگره از سوی دموکرات ها و جمهوری خواهان روبرو شده است.
قانونگذاران در هر دو حزب می گویند که در مورد اینکه توافق جدید با ایران چگونه ممکن است ظاهر شود، تا حد زیادی در تاریکی است و می ترسند که این توافق به طور قابل توجهی ضعیف تر از توافقی باشد که اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2015 انجام داد، زیرا ایالات متحده زمان و اهرم فشار خود را از دست داده است.
همچنین تردیدهایی وجود دارد که آیا در حال حاضر زمانی که روابط ایالات متحده با روسیه و چین، دو امضاکننده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به پایین ترین حد خود رسیده است، در حال حاضر زمان خوبی برای مذاکره بر سر یک توافق جدید است.
نگرانی هایی وجود دارد که توافق جدید می تواند میلیاردها دلار را به روسیه هدایت کند زیرا به رئیس جمهور این کشور، ولادیمیر پوتین، اجازه می دهد به تجارت انرژی هسته ای با ایران ادامه دهد.
بن کاردین، یکی از نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا امروز دوشنبه (21 مارس/ 1 فروردین) خواستار به تعویق افتادن توافق با ایران در مذاکرات وین شده و گفته که با جو بایدن در این خصوص رایزنی خواهد کرد.
کاردین که دومین عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا است در مصاحبه‌ای با پایگاه هیل گفته که تشدید تنش در روابط میان آمریکا و روسیه باعث ایجاد موانعی در توافق هسته‌‌ای با ایران می‌شود و بهتر است که مذاکرات را تا زمان حصول یک "توافق قوی‌تر" به تعویق انداخت.
کاردین گفت که منتظر ماندن برای مذاکره دوباره بر سر توافق "احتمالاً بهترین راهبرد است." او گفت که می‌خواهد با دولت بایدن در این خصوص صحبت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала