جابجایی فعالیت سفارت ایران در اوکراین به مولداوی

© Photo / سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هراتجابجایی فعالیت سفارت ایران در اوکراین به مولداوی
جابجایی فعالیت سفارت ایران در اوکراین به مولداوی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
سفیر ایران در اوکراین: برای من و همکارانم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین ادامه خدمت به هموطنان همچنان مهمترین اولویت است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، منوچهر مرادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین گفت: با توجه به عدم امکان ادامه فعالیت سفارت در شهر کی‌یف، تصمیم به استقرار موقت در شهر کیشینف پایتخت مولداوی گرفته شد این انتخاب هم به دلیل نزدیکی این کشور به اوکراین است و هم به دلیل این که سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین همزمان سفیر اکردیته در جمهوری مولداوی است.
مرادی ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی در اوکراین طی یک ماه گذشته تمامی ظرفیت خود را به کار گرفت تا خروج امن هموطنان از نقاط بحرانی را سازماندهی نموده و متعاقبا با مساعدت دیگر سفارت خانه های ایران در کشورهای همسایه اسباب تردد راحت و آسان به ایران را فراهم نماید در این جا بر خود واجب می دانم تا به تمامی کسانی که در این مسیر به ما یاری رساندند صمیمانه قدردانی نمایم به ویژه آن هم وطنانی که با پایمردی و غیرت مثال زدنی خود تا آخرین لحظه در مناطق پر خطر کی یف، خارکوف، اودسا و دیگر شهرهای اوکراین ماندند و مانده اند تا به خروج آخرین نفرات کمک. کنند. می دانم برخی از هموطنان نیز در این میر دچار رنج و مرارت شدند خود را شریک اندوه آنان می دانم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала