انتقاد رهبر ایران از پول پاشی برای تولید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / انتقاد رهبر ایران از پول پاشی برای تولید
انتقاد رهبر ایران از پول پاشی برای تولید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
آیت الله خامنه ای: پول‌پاشی بدون ملاحظه به جایی نمی‌رسد و کارها باید درست و با مطالعه انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران در سخنرانی زنده و تلویزیونی در نخستین روز از سال 1401 گفت: علت اینکه برای امسال نیز عنوان و شعار اقتصادی انتخاب شد، اهمیت محوری مسئله اقتصاد و همچنین چالش‌های اقتصادی در دهه نود است که رهایی از این چالش‌ها نیازمند تدبیر، عمل و حرکت صحیح است.
وی با تأکید بر اینکه امروز مسئله اصلی مسئولان اجرایی و کسانی که در اداره کشور دخیل هستند، اقتصاد است، افزود: البته رویکردهای مردمی جدیدی نیز به چشم می‌خورد که اگر به شکل مناسبی ادامه پیدا کند، دلگرم‌کننده است.
رهبر ایران با تأکید بر اینکه تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: منظور از اقتصاد دانش‌بنیان، نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ها است که نتیجه آن، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل خواهد بود.
وی "اشتغال‌آفرینی" را نیز در گرو افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: البته در این زمینه نباید دچار خطاهای گذشته شویم.
رهبر ایران در بیان یکی از این خطاها گفت: در دولت‌های قبل، طرح‌های گوناگونی برای افزایش تولید مطرح و تسهیلات بانکی در اختیار افراد قرار داده شد اما تقریباً همه آن طرح‌ها ناموفق بود بنابراین پول‌پاشی بدون ملاحظه به جایی نمی‌رسد و کارها باید درست و با مطالعه انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала