واکنش لاوروف به ورود احتمالی نفت ایران به بازار پس از اجرای برجام

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف از شکست مأموریت آمریکا در افغانستان سخن گفت
لاوروف از شکست مأموریت آمریکا در افغانستان سخن گفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
وزیر خارجه روسیه درباره ورود احتمالی نفت ایران به بازار پس از اجرای برجام، اظهار داشت که مسکو به دنبال منافع خودخواهانه نیست.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه در رابطه با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حل مشکل هسته‌ای ایران که راه را برای این کشور به بازار جهانی نفت باز می‌کند، به دنبال منافع "خودخواهانه" نیست.
لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه نفت ایران وارد بازار جهانی می‌شود، اجرای برجام برای روسیه مفید است؟ گفت: ما هرگز در سیاست به دوستان خود خیانت نمی‌کنیم. ونزوئلا دوست ما است، ایران کشور بسیار نزدیکی است. دوم اینکه ما خودخواهی نمی کنیم بلکه آمریکایی‌ها خودخواهی می‌کنند.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: آنها (آمریکایی‌ها) واقعاً به چی تبدیل شده‌اند، می‌بینید: باید از شر روس‌ها خلاص شد و درسی به آنها داد؟ خداوند کاراکاس را خیر بدهد، خداوند به همراه ایران باشد، بیایید وقت را تلف نکنیم و برجام را احیا کنیم، البته فقط در صورتی که باعث تنبیه روسیه شود.
ایران جای دوم در صادرات نفت به هند را به خود اختصاص داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
گزارش و تحلیل
ند پرایس: آمریکا به دنبال جایگزینی نفت روسیه با نفت ایران نیست
به گفته لاوروف، "آمریکایی‌ها در این زمینه به سمت عربستان، امارات، قطر و نفت و گاز می دوند." وی افزود: همه کشورها از جمله ایران و ونزوئلا به‌روشنی می‌گویند درباره ظهور مشارکت‌کنندگان جدید در بازار نفت همه ما به چارچوب "اوپک پلاس" متعهدیم که طبق آن سهم هر شریک بر اساس اجماع، مورد بحث و توافق قرار می‌گیرد.
لاوروف تصریح کرد: تاکنون دلیلی نمی‌بینم که باور کنم این مکانیسم به نحوی از بین خواهد رفت. هیچ کس به این موضوع علاقه ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала