روزنامه چینی کنار گذاشتن دلار و یورو را به دلیل تحریم ها علیه روسیه ممکن دانست

© Depositphotos.com / FeverpitchИзображение Бенджамина Франклина с подбитым глазом на банкноте номиналом сто долларов США
Изображение Бенджамина Франклина с подбитым глазом на банкноте номиналом сто долларов США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
نیل کیمبرلی، کارشناس اقتصاد کلان و بازارهای مالی در مقاله‌ای برای روزنامه چینی ساوت چاینا مورنینگ پست"South China Morning Post") ) نوشت: تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌تواند کشورهای دیگر را مجبور به کنار گذاشتن ذخایر ارزی به دلار و یورو کند.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس خاطرنشان کرد که در سال های اخیر، مسکو به دنبال محدود کردن ذخایر خود به دلار بوده و بانک مرکزی روسیه به ایجاد ذخایر به یورو، طلا و یوان توجه کرده است. به عقیده وی، تصمیم ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای مسدود کردن ذخایر ارزی روسیه به یک سابقه "ناسالم" تبدیل شده است که مستلزم تسریع سرعت تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی در جهان است.
تهدید به اخراج کارمندان دولت آمریکا در صورت امتناع از واکسیناسیون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
سخنگوی کاخ سفید اعمال تحریم‌های آمریکا علیه چین را به دلیل حمایت از روسیه منتفی نمی داند
کیمبرلی گفت: "تحریم‌های غرب که مسکو را از ذخایر ارزی خود جدا می‌کند، به چین انگیزه قوی برای دور شدن از دلار و یورو می‌دهد و می‌تواند سایر کشورها را به پیروی از این نمونه تشویق کند."
این کارشناس در پایان گفت: پکن نیز ممکن است تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی چین را که اکنون به 3.2 تریلیون دلار آمریکا می رسد، به مصلحت بداند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала