رهبر اوکراین به ایجاد انشعاب و تفرقه در آمریکا متهم شد

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
روزنامه هیل می نویسد، فراخوان های ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به تأثیرگذاری بر دولت ایالات متحده برای دریافت کمک های نظامی بیشتر برای کشورش، می تواند برای جمهوری خواهان مفید باشد چون بر میزان محبوبیت دموکرات ها و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تأثیر می گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی در جریان سخنرانی خود در جمع اعضای کنگره آمریکا گفت که بایدن باید نقش اصلی را در کاهش تنش بین روسیه و اوکراین ایفا کند. رهبر اوکراین متهم به ایجاد انشعاب در ایالات متحده شد، زیرا دموکرات‌ها از اینکه این سیاستمدار "به جمهوری‌خواهان استدلال جدیدی در مبارزه سیاسی آنها ارائه کرد" عصبانی شدند.
تحریم نماینده حزب الله در تهران توسط امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
تکذیب اعزام نیروهای حزب‌الله لبنان به اوکراین
مقاله نویس این نشریه اشاره کرد که جمهوری خواهان چندین ماه است که تصویر ضعیفی از بایدن به عنوان یک سیاستمدار ایجاد کرده اند. بنابراین، سخنرانی زلنسکی ممکن است به دلیل جدیدی برای اختلاف نظر در آستانه انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا تبدیل شود.
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، زلنسکی را به تلاش برای تشدید تقابل بین ایالات متحده و روسیه متهم کرد. به نظر او، رهبر اوکراین این کار را از طریق سیاستمداران آمریکایی انجام می دهد.
16 مارس، رئیس جمهور اوکراین از طریق ارتباط ویدئویی در مقابل نمایندگان هر دو مجلس کنگره ایالات متحده سخنرانی کرد. وی از اعضای کنگره آمریکا خواست تا به اوکراین از جمله از طریق بستن آسمان بر فراز این کشور یا ارائه سامانه‌های دفاع هوایی اس 300 ساخت شوروی که ارتش اوکراین می‌داند چگونه از آنها استفاده کند، برای مقابله با روسیه کمک کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала