جزئیات حادثه خروج از باند هواپیمای پرواز تهران-استانبول

© Photo / IRNAفرودگاه امام خمینی تهران
فرودگاه امام خمینی تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی ایران از تلاش برای انتقال هواپیمای پرواز تهران-استانبول به پارکینگ فرودگاه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حسن رضایی فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی ایران درباره خروج هواپیمای پرواز امروز تهران-استانبول از باند فرودگاه امام خمینی در هنگام برخاست اظهار داشت: ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه امروز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰ با شماره پرواز ۴۸۰۵ از مبدأ فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه استانبول با ۲۶۰ مسافر و ۱۲ خدمه پروازی اقدام به پرواز می‌کند که در حین روش بر روی باند ۲۹ راست فرودگاه امام خمینی، خلبان متوجه نقص در چرخ‌های هواپیما می‌شود.
رضایی فر افزود: خلبان این پرواز تصمیم به انصراف از پرواز می‌گیرد لذا در حین کاهش سرعت بر روی باند، هواپیما به سمت چپ منحرف می‌شود و چرخ‌های ارابه فرود آن از باند خارج و هواپیما متوقف می‌شود.
 هواپیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
کشف بهترین جا در هواپیما
مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی ایران افزود: همه مسافران سالم هستند و از هواپیما تخلیه و به ترمینال منتقل شدند؛ از مسافران پذیرایی می‌شود تا یا هواپیما رفع نقص شده یا هواپیمای جایگزین در نظر گرفته شود و مسافران به پرواز خود ادامه دهند.
وی یادآور شد: هواپیما در حال حاضر در باند فرودگاه امام خمینی است و باید به پارکینگ منتقل و بررسی شود که اگر نقص قابل رفع است، نقص فنی برطرف و مجدداً پرواز انجام شود وگرنه شرکت هواپیمایی معراج باید پرواز جایگزین در نظر بگیرد و مسافران را به مقصد منتقل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала