مذاکره مهم پوتین و صدراعظم آلمان درباره تحولات اوکراین

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپوتین و صدراعظم آلمان درباره تحولات اوکراین گفتگو کردند
پوتین و صدراعظم آلمان درباره تحولات اوکراین گفتگو کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و اولاف شولتز صدر اعظم آلمان تماسی تلفنی در خصوص تحولات پیرامون اوکراین گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین در گزارشی اعلام کرد: "ولادیمیر پوتین ارزیابی های خود نسبت به گفتگوهای ویدئویی جاری بین نمایندگان روسیه و اوکراین را تشریح کرد و خاطرنشان کرد که رژیم کی یف به هر طریق ممکن تلاش می کند تا روند مذاکرات را به درازا بکشاند و پیشنهادات جدیدش بیشتر و بیشتر غیرواقعی می شود. با این وجود، طرف روس آماده است تا در راستای رویکردهای اصولی شناخته شده خود به جستجوی راه حل های قابل قبول ادامه دهد."

در ادامه آمده است: "رئیس جمهور روسیه حملات موشکی نیروهای امنیتی اوکراین به مناطق مسکونی دونتسک و ماکییوکا که منجر به تلفات سنگین شد را مورد تاکید قرار دارد. این جنایات جنگی در غرب نادیده گرفته شده است."
Обращение президента РФ В. Путина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
پوتین: اوکراین هرگز تکیه گاهی برای تهدید روسیه نخواهد بود

کرملین افزود: "گفتگوها در مورد وضعیت پیرامون اوکراین ادامه یافت و خاطرنشان شد که نیروهای مسلح روسیه تمام تلاش خود را برای نجات جان غیرنظامیان از جمله با سازماندهی کریدورهای امن برای خروج مردم از شهرهای واقع در منطقه جنگی انجام می دهند. در روز 17 مارس، در نتیجه عملیات بشردوستانه در ماریوپل، حدود 43 هزار نفر تخلیه شدند."

گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала