تأکید ولیعهد عربستان بر حفظ توافق نفتی "اوپک پلاس"

© REUTERS / HANDOUTولیعهد عربستان سعودی
ولیعهد عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
منابع خبری گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی در گفت وگوی تلفنی با نخست‌وزیر ژاپن بر حفظ توافق "اوپک پلاس" و ثبات بازار نفت تأکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان و "فومیو کیشیدا" نخست وزیر ژاپن درباره وضعیت بازار نفت تلفنی گفت وگو کردند.
بر اساس این گزارش، ولیعهد سعودی در این تماس تلفنی بر تمایل ریاض برای حفظ تعادل و ثبات بازار نفت تاکید و به نقش توافق ائتلاف "اوپک پلاس" در این امر و اهمیت حفظ آن پرداخت.
 یوآن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
مذاکرات عربستان با چین برای فروش نفت به "یوان"
این در حالی است که نخست وزیر ژاپن در گفت وگو با ولیعهد عربستان خواستار افزایش تولید نفت این کشور شده است.
دو طرف همچنین درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه از جمله تحولات اوکراین بحث و گفت وگو کردند.
محمد بن سلمان بر موضع حمایتی عربستان از همه تلاش‌ها برای حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و از طریق گفت ‌وگو برای پایان دادن به درگیری و توقف عملیات نظامی به گونه‌ای که به بازگرداندن امنیت و ثبات کمک کند، تأکید کرد.
آمریکا بارها از متحدان خود به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواسته است تا نفت خام بیشتری را برای جبران کمبود و مهار قیمت ها به بازارها تزریق کنند، اما ریاض و ابوظبی همچنان از پاسخ به این فشارها خودداری می کنند.
پیش از این نیز نخست وزیر انگلیس با سفر به عربستان و امارات متحده عربی خواستار افزایش تولید نفت این دو کشور شده بود که بنابر گزارش ها تلاش های "بوریس جانسون" بی نتیجه بوده است.
جانسون در چارچوب تلاش برای به دست آوردن ذخایر نفت بیشتر به این کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سفر کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала