تبدیل ایران به قطب تولید واکسن برکت در غرب آسیا

CC BY 4.0 / IRNA / کوو ایران برکت
کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
نیکاراگوئه، نخستین واکسن ایرانی کرونا را دریافت کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، حمیدرضا جمشیدی، رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت با بیان اینکه کارخانه "شفافارمد" ایران به قطب تولید واکسن برکت در غرب آسیا تبدیل شد، اظهار داشت که پنج کشور دیگر تقاضای رسمی برای ارسال واکسن کرده‌اند.
آئین امضای تفاهم‌نامه ارسال واکسن "کوویران برکت" به کشور نیکاراگوئه صبح روز 17 مارس (پنجشنبه) با حضور مدیران گروه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان امام، سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران، نماینده وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه برگزار شد.
رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در این مراسم با بیان اینکه امروز برای کشور و گروه دارویی برکت روز خوبی است، گفت: "بعد از اینکه برکت به ظرفیت تولید ۶۰ میلیون دوز واکسن رسید و تمام خطوط تولیدش راه اندازی شد، نیاز کشور ما به تولید واکسن کووید برطرف شد.
نیکاراگوئه واکسن اسپوتنیک وی را ثبت کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
نیکاراگوئه واکسن اسپوتنیک وی را ثبت کرد
حجم زیادی واکسن را به شکل ذخیره داریم. با افتتاح خطوط جدید کارخانه شفافارمد، ایران به قطب تولید واکسن برکت در غرب آسیا تبدیل شد و از این فرصت برای برداشتن گام‌های جدی در جهت ارسال واکسن به خارج از کشور استفاده می‌کنیم.
هنوز میزان واکسیناسیون ۴۰ کشور دنیا زیر ۲۵ درصد است و بسیاری از کشورها هنوز موفق به تزریق دوز دوم و سوم نشده‌اند و هنوز دنیا با خطر موتاسیون این ویروس مواجه است و ممکن است سال‌های آینده با واریانت‌های جدید این بیماری آشنا شود.
اعلام می‌کنم که اثربخشی بالا و عوارض کم این واکسن و انتشار اسناد علمی این واکسن در ژورنال‌های معتبر علمی جهان نویدبخش حضور عالمانه و انسان‌دوستانه ما در بازارهای جهانی هست".
محمدحسین نیکنام معاون بین‌الملل وزارت بهداشت نیز در این آئین امضای تفاهم‌نامه، با بیان اینکه کرونا اگرچه صحنه‌های دردناکی را برای بشریت داشت، جلوه‌های خوبی از همکاری را برای مقابله با پاندمی هم فراهم کرد، بیان کرد: " واکسن برکت با موفقیت‌هایی در داخل کشور اکنون در آستانه ارائه محصول ارزشمند خود به سایر کشورهاست. اینکه نیکاراگوئه اولین کشور است که واکسن برکت در اولین مرحله به آن وارد می‌شود، حکایت از همکاری‌های عمیق بین دو کشور است و بی‌تردید امروز از روزهای مهم در تاریخ همکاری بین ایران و نیکاراگوئه خواهد بود".
آغاز ساخت کارخانه تولید واکسن روسی اسپوتنیک وی در مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
واکسن ایرانی "نورا" مجوز مصرف اضطراری گرفت
ای ساک لنین براوو، سفیر نیکاراگوئه در ایران با بیان اینکه رابطه نیکاراگوئه با برکت تقریباً از یک‌ونیم سال پیش آغاز شد و اینکه نیکاراگوئه بتواند به عنوان اولین کشور خارجی از این واکسن استفاده کند، بسیار قابل احترام است.
وی در ادامه گفت: "وزارت بهداشت نیکاراگوئه بر اساس آزمایش‌هایی که انجام شد، اجازه استفاده این واکسن را برای مردم نیکاراگوئه صادر کرد چون ما از امنیت تولید این واکسن اطمینان داریم. من واکسن برکت را سال قبل دریافت کردم و هیچ عارضه جانبی برایم نداشت و ایمنی بدن من در آزمایشی که سه ماه بعد انجام دادم، بسیار بالا بود و این گزارش را به دولتم نیز ارائه دادم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала