اعلام رتبه اینترنت موبایل و اینترنت ثابت ایران در جهان + جزئیات

© Sputnikاینترنت
اینترنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه فوریه سال ۲۰۲۲، به ۲۲.۴۲ و میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت به ۹.۷۸ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده که ایران را به ترتیب به رتبه‌های ۸۰ و ۱۴۵ جهانی رسانده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و البته این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی تبدیل شده و بسیاری از افراد از افت کیفیت اینترنت شکایت دارند. وب‌سایتSpeedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و مشاهده آمار این وب‌سایت می‌تواند نشان دهد اینترنت در یک ماه گذشته در ایران به چه صورت بوده است.
طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه فوریه سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۹۱ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۰.۷۶ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۹۵ مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.
در حالی که تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۶۲ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۴۴ مگابیت‌ بر ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۹.۸۴ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۵۱مگابیت ‌بر ثانیه بود.
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه فوریه ۲۰۲۲، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه)، نروژ (۱۱۸.۵۸ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۱۶.۵۱ مگابیت برثانیه)، قطر (۱۱۳.۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه) و هلند (۱۰۷.۸۱ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.
همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به شیلی (۱۹۷.۵۹ مگابیت‌ بر ثانیه)، سنگاپور (۱۹۴.۰۷ مگابیت‌ بر ثانیه)، موناکو (۱۸۸.۶۶ مگابیت ‌بر ثانیه، تایلند (۱۸۲.۹۶ مگابیت‌برثانیه) و دانمارک (۱۶۴.۱۴ مگابیت‌ بر ثانیه) تعلق دارد.
در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۲.۴۲ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۷۶ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۳۳ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۸۰ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.
همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از السالوادور و شیلی سریع‌تر و از کشورهایی مانند تونس و برزیل کندتر است.
در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۷۸ مگابیت ‌بر ثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۱ مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵ از میان ۱۷۸ کشور می‌رساند.
همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از وانواتو و اوگاندو سریع‌تر واز بوتان و الجزیره کندتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала