خط پایان دیپلماسی برجام

© REUTERS / Erin Scottسخنگوی کاخ سفید
سخنگوی کاخ سفید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
کاخ سفید: مذاکره کنندگان به پایتخت های خود بازگشته اند.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید درباره مذاکرات وین، اعلام کرد مذاکره کنندگان به پایتخت های خود بازگشته اند. باید ببینیم ظرف چند روز آینده، دیپلماسی پیرامون برجام به کجا می رسد.
سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: "ما همچنان معتقدیم مسیر دیپلماتیک بهترین مسیر پیش رو است. اما این بخشی طبیعی از یک روند و فرایند است. مهمترین و مشکل ترین بخش مذاکرات در مراحل پایانی رخ می دهند".
سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از اظهارات خود در این کنفرانس مطبوعاتی، درباره حمله موشکی به یک مقر آموزش موساد در شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، گفت: "حمله موشکی ایران به اربیل عراق به تاسیسات و کارمندان آمریکایی آسیب نرسانده است.
امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
فرمانده نیروی هوافضای سپاه: می‌توانیم همزمان ۶۰ فروند پهپاد را از پایگاه زیرزمینی به پرواز در آوریم
در این حملات هیچ تأسیسات آمریکایی آسیب ندیده و هیچ آمریکایی زخمی یا کشته نشدند. ما هدف این حملات نبودیم".
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز 13 مارس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر اسرائیل و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم، "مرکز راهبردی توطئه و شرارت اسرائیلی‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت.
شایان ذکر است که دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین در حالی دنبال می‌شود که مذاکره‌کنندگان ایران و کشورهای ۱+۴ دوباره برای مشورت و تصمیم‌گیری راهی پایتخت‌های خود شده اند؛ یک منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران، واشنگتن را عامل توقف موقت مذاکرات معرفی کرده است.
به گفته مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این توقف به دلیل "عوامل خارجی" رخ داده، اما متن نهایی آماده و روی میز است. او تاکید کرد که در مدت استراحت مذاکرات، به همراه همکارانش در تماس با تمامی اعضای برجام و آمریکا خواهد بود تا توافق نهایی حاصل شود.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: "وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفت وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала