تأثیر تحریم های ضد روسیه بر تولید ناخالص داخلی جهانی

CC BY 2.0 / Shiny Things / The World Bank Group headquarters building in Washington, D.Cاعلام میزان کمک های بانک جهانی به کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا
اعلام میزان کمک های بانک جهانی به کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
رئیس بانک جهانی: تحریم ها علیه روسیه تأثیر بیشتری بر تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد داشت تا عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " واشنگتن پست"، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی معتقد است که تحریم ها علیه روسیه تأثیر بیشتری بر تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد داشت تا عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین.
مالپاس معتقد است: " وضعیت اوکراین منجر به "تاثیر فوری در کوتاه مدت" بر اقتصاد جهانی خواهد شد. من فکر می‌کنم که تأثیر بیشتر بر تولید ناخالص داخلی جهانی، تحریم‌ها علیه روسیه است.
البته سایر کشورها می توانند پس از توقف عرضه انرژی روسیه و مواد غذایی از فدراسیون روسیه و اوکراین به سرعت بهبود یابند. به ویژه، بخش کشاورزی سایر کشورها می تواند "طی یک سال یا بیشتر" با این وضع سازگار بشود".
 ایستگاه فضایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
تحریم های ضد روسیه چگونه بخش فضایی را تهدید می کند؟
شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. در ادامه اشاره کرده که زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی، هوانوردی نیروهای مسلح اوکراین با سلاح‌های با دقت بالا از کار افتاده‌اند. این وزارتخانه تصریح کرد که هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی کند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
Сергей Викторович Лавров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
لاوروف: روسیه قصد حمله به سایر کشورها را ندارد و به اوکراین نیز حمله نکرده است
در روز 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала