وزارت خارجه فرانسه: حمله موشکی به اربیل ثبات عراق را تهدید می کند

© AFP 2023 / Ludovic Marinساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاریس
ساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاریس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
در بیانیه ای از سوی وزارت خارجه فرانسه که روز یکشنبه در وب سایت آن منتشر شد، بیان شده است: حمله موشکی به اربیل در شمال عراق، ثبات این کشور و منطقه را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: این گونه اقدامات تلاش‌ ها برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برنامه هسته‌ای ایران را به خطر می‌اندازد.
وزارت فرانسه گفت: تکمیل مذاکراتی که تقریباً یک سال پیش آغاز شد و پایان دادن به چنین رفتار غیرمسئولانه و خطرناکی ضروری است.
کردستان عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
حملات موشکی گسترده به اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل عراق+ تصاویر
یکشنبه شب اربیل عراق در منطقه سرکنسولگری آمریکا هدف گلوله باران قرار گرفت. در مجموع بر اساس اطلاعات دریافتی، در این حمله از۱۲ موشک استفاده شده است که در نزدیکی نمایندگی دیپلماتیک آمریکا که در حال ساخت است منفجر شده است. خسارت به ساختمان محل استقرار دفتر شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ وارد شد. این حمله تلفات جانی نداشت، یکی از اهالی محل زخمی شد.
به دنبال این حمله، تعدادی از رسانه های عربی گزارش دادند که این حمله ممکن است به محل استقرار سرویس اطلاعاتی اسرائیل موساد اصابت کرده باشد، اما مقامات کردستان عراق اطلاعاتی مبنی بر وجود چنین اماکنی در اربیل را تکذیب کردند. در همین حال، بعداً اطلاعاتی دریافت شد مبنی بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت این حمله را که گفته می‌شود در پاسخ به "جنایت‌ های اخیر اسرائیل" بوده، بر عهده گرفته است.
در ۸ مارس، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که دو افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان حمله اسرائیل به منطقه دمشق کشته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала