نماینده پارلمان اروپا دلایل قانونی مسدود کردن اسپوتنیک و آرتی در اتحادیه اروپا را زیر سوال برد

© Sputnik / NIKITA LUENNEMANNنماینده پارلمان اروپا دلایل قانونی مسدود کردن اسپوتنیک و آرتی در اتحادیه اروپا را زیر سوال برد
نماینده پارلمان اروپا دلایل قانونی مسدود کردن اسپوتنیک و آرتی در اتحادیه اروپا را زیر سوال برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
لاپورت، عضو پارلمان اروپا، دلایل قانونی مسدود کردن شبکه های آر تی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا را مطرح کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هلن لاپورت، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا، طی درخواست خود از کمیسیون اروپا، موضوع دلایل قانونی مسدود کردن کانال آرتی و آژانس اسپوتنیک در اتحادیه اروپا را مطرح کرد.
لاپورت خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا هنگام تصمیم گیری در مورد مسدود کردن، از رژیم تحریم بر اساس تصمیم شورای اتحادیه اروپا در 18 سپتامبر 2014 استفاده کرده است.
وی افزود: بنابراین، اتحادیه اروپا تصمیم خود را بر اساس کاستی های شناسایی شده در رسانه های مذکور قرار نداده است.
این نماینده پارلمان اروپا همچنین پرسید که چه مبنای قانونی این امکان را فراهم می کند که منع پخش منابعی را که مشمول مقررات در کشورهای عضو جداگانه هستند اعمال کنند.
لاپورته گفت: آیا کمیسیون اروپا ارزیابی کرده است که روسیه چه اقدامات تلافی جویانه ای را می تواند انجام دهد، از جمله ممنوعیت پخش شبکه های فرانس 24 و رادیو بین المللی فرانسه در این کشور و اخراج خبرنگاران آنها؟
در ابتدای ماه جاری، اتحادیه اروپا به عنوان اقدامی تحریمی در رابطه با عملیات ویژه فدراسیون روسیه که توسط غرب در اوکراین محکوم شد، پخش اسپوتنیک و آرتی را ممنوع کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала