رئیس جمهور جدید ارمنستان سوگند یاد کرد

© Sputnik / Aram Nersesyanوهاگن خاچاتوریان پنجمین رئیس جمهور ارمنستان
وهاگن خاچاتوریان پنجمین رئیس جمهور ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
شهردار سابق ایروان و وزیر صنعت فناوری پیشرفته، روز یکشنبه با ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور ارمنستان در جلسه ویژه مجلس ملی این کشور سوگند یاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وهاگن خاچاتوریان پنجمین رئیس جمهور ارمنستان، روز یکشنبه در جلسه ویژه مجمع ملی سوگند یاد کرد و ریاست جمهوری را برعهده گرفت.
در این مراسم، دیپلمات‌ های خارجی، چهره‌ های شناخته شده سیاسی، مقامات رسمی و کشیش‌ های ارشد شرکت کردند اما اپوزیسیون‌ های پارلمان از شرکت در این مراسم خودداری کردند.
خاچاتوریان در تاریخ سوم مارس به عنوان رئیس جمهوری جدید ارمنستان انتخاب شد. در جریان دور دوم رای گیری، ۷۱ قانونگذار از وی حمایت کردند.
آرمن سرکیسیان رئیس‌ جمهوری سابق ارمنستان در تاریخ ۲۳ ژانویه از سمت خود استعفا کرد. پارلمان ارمنستان امروز توانست وهاگن خاچاتوریان را که در سال های دهه ۱۹۹۰ میلادی شهردار ایروان بود و از طرف حزب حاکم ارمنستان به عنوان نامزد مقام رئیس جمهور معرفی شده بود، برای این مقام تعیین کند.
وهاگن خاچاتوریان در گذشته سمت وزارت صنایع فناوری پیشرفته ارمنستان را برعهده داشت. وی پیشتر از تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۹۲ تا تاریخ ۲۲ فوریه ۱۹۹۶ سمت شهرداری ایروان را عهده‌ دار بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала