چرا آمریکا موضوعات جدیدی در مذاکرات مطرح می‌کند؟

© AFP 2023 / Stringer امیر عبداللهیان
 امیر عبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی همتای قطری ضمن انتقاد از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا در مذاکرات، اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز 12 مارس(شنبه) در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درباره آخرین تحولات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مذاکرات وین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.
امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین، از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد: "جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند".
نامزد پیشتاز حزب دموکرات آمریکا : اگر رئیس‌جمهور شوم برجام را تمدید می‌کنم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
گزارش و تحلیل
چرا آمریکایی ها سنگ اندازی هایشان در برجام را گردن دیگران می اندازند؟
وزیر خارجه قطر نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر اهمیت روابط تهران و دوحه و آثار مثبت سفر اخیر رئیسی به قطر، تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و همه طرف‌ها را در رسیدن به توافق حائز اهمیت خواند.
گفتنی است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: "طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد".
جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز همزمان با دور هشتم مذاکرات در وین در توئیتی نوشت: "به دلیل عوامل خارجی به وقفه در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌ عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه خواهم داد".
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در توئیتی نوشت: "وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала