خطیب‌زاده: اجازه مداخله در امور ایران را نمی‌دهیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
نظام بین‌المللی به ویژه پس از فروپاشی شوروی در حال تغییر و پوست‌اندازی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، سعید خطیب‌زاده 12 مارس (ظهر شنبه)، در همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشوربا تاکید بر اینکه ایران اقمار هیچ کشوری نیست، اظهار داشت که برای حفظ منافع ملی و استقلال و تمامیت کشور از هیچ تلاشی دست برنداشته و اجازه مداخله به هیچ کشوری نمی‌دهیم.
وی در ادامه افزود: "نظام بین‌المللی به ویژه پس از فروپاشی شوروی در حال تغییر و پوست‌اندازی است و زمینه جنگ امروز اکراین و روسیه از ۳ دهه گذشته فراهم شده بود، اما شلیکش تازه انجام گرفت و سیاست ایران در این راستا مستقل و بر اساس سیاست خارجی است چرا که ما مخالف با جنگ و بلعیدن جهان توسط آمریکا و ناتو هستیم.
صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
آیا حقوق نمایندگان مجلس ایران شفاف است؟
امروز ایران در نقطه‌ای مهم از تاریخ قرار دارد؛ کشوری با جایگاه، قدرت و ظرفیت والا داریم و غرب به دنبال کاهش ثروت و نخبگان کشورمان است. سیاست خارجی در دوران جدید بر مبنای مقاومت و تاب‌آوری حرکت می‌کند و ما در دستگاه دیپلماسی اجازه نمی‌دهیم کسی برای ما تصمیم بگیرد و خوشبختانه در تمام این سال‌ها با استفاده از توان علمی کشورمان توانسته‌ایم به قدرت برسیم.
در حوزه‌های علمی تنها در چند رشته نسبت به دنیا عقب هستیم، اما در بیشتر مؤلفه‌های علمی هم مرز با بیشتر کشورها هستیم و حتی گاهی توانسته‌ایم تولید علم کنیم. دانشجویان به ویژه در خارج از کشور بخشی از قدرت ما هستند و ما از قدرتی که شما می‌آفرینید صیانت می‌کنیم.
دانشجویان به ویژه نخبگان کشورمان، چه آن‌هایی که در ایران تحصیل می‌کنند چه دانشجویانی که در خارج از کشور هستند موفقیت آن‌ها در عرصه‌های مختلف علمی قدرت ایران به شمار می‌آید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала