پیش نویس یادداشت الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای در تاشکند امضا شد

© Sputnik / Michael Klimentyevپیش نویس یادداشت الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای در تاشکند امضا شد
پیش نویس یادداشت الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای در تاشکند امضا شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
مراسم امضای پروتکل پیش نویس یادداشت الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای، پس از رایزنی با نمایندگان مجاز کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و جمهوری اسلامی ایران در تاشکند برگزار شد.
به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه ازبکستان، مراسم امضای پروتکل پیش نویس یادداشت الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای، پس از رایزنی با نمایندگان مجاز کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و جمهوری اسلامی ایران در تاشکند برگزار شد. در این سند پیش نویس، تعهدات طرف ایرانی به منظور کسب وضعیت عضو سازمان همکاری شانگهای تصویب شد. در این گزارش آمده است: امضای پروتکل گامی عملی در راستای اجرای تصمیمی بود که سال گذشته توسط سران هشت کشور در نشست دوشنبه سازمان همکاری شانگهای مبنی بر آغاز روند پذیرش ایران به عضویت سازمان اتخاذ شد. مرحله بعدی این روند امضای تفاهم نامه تعهدات در حاشیه اجلاس آتی سازمان همکاری شانگهای در شهریورماه سال جاری در سمرقند و اجرای این تعهدات خواهد بود.
توسعه سازمان شانگهای به معنای پیشرفت آن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
تاجیکستان: عضویت ایران در سازمان شانگهای به سود همه کشورهای عضو خواهد بود
. پس از آن، سران کشورهای عضو شانگهای، اعطای وضعیت عضویت سازمان همکاری شانگهای به ایران را بررسی خواهند کرد. ایران از سال 2005 به عنوان کشور ناظر در فعالیت های سازمان همکاری شانگهای شرکت می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала