لاوروف: روسیه آماده بحث در مورد ضمانت‌های امنیتی اوکراین است

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین
توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو خواستار غیرنظامی شدن اوکراین بوده و آماده بحث در مورد ضمانت‌های امنیت کی‌یف است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با دیمیتری کولبا، همتای اوکراینی خود اعلام داشت که روسیه می‌خواهد اوکراین غیرنظامی باشد و آماده بحث در مورد ضمانت‌های امنیتی کی‌یف است.
مذاکرات بین مولود چاووش اوغلو، سرگئی لاوروف و دیمیتری کولبا وزرای خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین روز پنجشنبه در آنتالیا انجام شد. این اولین دیدار وزرای خارجه روسیه و اوکراین از زمان آغاز عملیات ویژه در اوکراین است.
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
لاوروف: روسیه از آزمایش پاتوژن های قابل استفاده برای سلاح شیمیایی در اوکراین توسط آمریکا خشمگین است
لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما خواهان نظامی‌سازی اوکراین، چه با ناتو و چه بدون ناتو نیستیم، زیرا بدون ناتو نیز می‌توان سیستم‌هایی را در آنجا قرار داد که قلمرو ما را در معرض تهدید قرار دهد.
وی افزود: البته ما می‌خواهیم اوکراین بی‌طرف باشد، رئیس‌جمهور پوتین بارها گفته است که با اصرار بر عدم گسترش ناتو، نمی‌خواهیم امنیت را بر مردم اوکراین و دولت اوکراین تحمیل کنیم. ما آماده هستیم در مورد تضمین های امنیتی برای دولت اوکراین و تضمین های امنیتی کشورهای اروپایی و البته امنیت روسیه بحث کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала