ترامپ درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

© REUTERS / Leah Millisدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پادکست Full Send Podcast ، احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را رد نکرد و احتمال وقوع جنگ هسته‌ای را "تهدیدی جدی" می‌داند که دلیل آن این است که "دیگر به ایالات متحده احترام نمی‌گذارند".
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ گفت: "بله، احتمال وقوع جنگ جهانی سوم وجود دارد و این به این دلیل است که کشور ما دیگر مورد احترام نیست. رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا مردم عادی آمریکا باید از خطر جنگ هسته ای در شرایط درگیری در اوکراین بترسند، گفت: بله، باید از این بترسید، زیرا کشور (ایالات متحده آمریکا) توسط افراد نالایق اداره می شو.."
رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود : "من فکر می کنم این یک (تهدید) جدی است.
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
سفیر روسیه از آمریکا خواست فعالیت خود در زمینه بیولوژی نظامی را متوقف کند
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک نیز در حال پیشروی هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیا (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. پس از هشت سال کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است. تهاجم در چندین جهت ادامه دارد، کیف از غرب محاصره شده است، نیروهای مسلح روسیه به برتری هوایی بر کل اوکراین دست یافته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала