نزدیک به 2800 تاسیسات نظامی از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین منهدم شده است

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرلشکر ایگور کوناشنکوف
سرلشکر ایگور کوناشنکوف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، ارتش روسیه 2786 تأسیسات زیربنایی نظامی را در آنجا منهدم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف گفت: "امروز 9 مارس، هواپیماهای بمب افکن و تهاجمی نیروی هوافضای روسیه 49 تاسیسات نظامی شامل: 2 پست فرماندهی، 6 سامانه موشکی ضد هوایی، 4 انبار مهمات و سوخت و 37 منطقه تمرکز تسلیحات و تجهیزات نظامی را منهدم کردند. در مجموع، از ابتدای عملیات ویژه روسیه ، 2786 تأسیسات زیربنایی نظامی در اوکراین منهدم شده است".
ارتش اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
منبع: ترکیه شبه نظامیان سوری را به اوکراین اعزام کرده است
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از جمله 953 تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی، 101 موشک انداز چند پرتاب، 351 قبضه توپ و خمپاره، 718 دستگاه خودروی ویژه نظامی و همچنین 93 هواپیمای بدون سرنشین منهدم شده است.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسور را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала