روسیه نسبت به کمک های نظامی به اوکراین هشدار داد

© Sputnik / Kirill Kallinikovروسیه نسبت به کمک های نظامی به اوکراین هشدار داد
روسیه نسبت به کمک های نظامی به اوکراین هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
زاخارووا: روسیه، از طریق سفارتخانه های خود، به تعدادی از کشورها درباره مسئولیتی که برای آنها در قبال کمک نظامی به اوکراین، ارسال سلاح و داوطلب به آنجا وجود خواهد داشت، اطلاع داده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: سفیران فدراسیون روسیه این موضوع را به وزارتخانه های امور خارجه کشورهای میزبان گزارش کردند، هرگونه تلاش برای تامین تسلیحات به اوکراین، مسئولیت در پی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: "روسیه قبلاً واکنش نشان داده است و گفته که در صورت هرگونه دخالت در تامین سلاح یا اعزام به اصطلاح داوطلب، برای هر آزمایشی در این راستا، کشورهایی که آنها را انجام دهند، مسئول خواهند بود. این کشورها باید بفهمند که آنها مسئولیت خواهند داشت. و چگونه این را درک خواهند کرد؟ این بسیار ساده است. دیپلمات ها، سفرا، سفارت های ما موضع شفاف و واضح به پایتخت این کشورها منتقل کرده اند".
نماینده وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: این اقدام مسکو از بسیاری جهات تأثیر داشت، زیرا پس از آن لفاظی های کنترل نشده تک تک کشورها چارچوبی پیدا کرد.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در 27 فوریه از تشکیل یک لژیون دفاع ارضی خارجی در این کشور خبر داد. بعداً تصمیم گرفت برای کسانی که از خارج وارد کشور می شوند تا در جنگ شرکت کنند، وضعیت ورود بدون نیاز به ویزا ایجاد کند. الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت که برخی از خارجی‌هایی که موافقت کرده‌اند در درگیری‌ها شرکت کنند، به زودی برای تقویت ارتش اوکراین وارد خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала